Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blinkande frågetecken


qri

Rekommendera Poster

Jag har tyvärr råkat ut för det blinkande frågeteckenet på min iMac24 från 2006. Det händer inte alltid men ibland när jag skall starta upp. Det enda nya jag gjort är att koppla in en Mybook extern disk till min USB-hubb men jag tror inte det beror på den eftersom datorn startar ibland även med disken inkopplad. Kör 10.5.5 och datorn fungerar bra för övrigt. Håller min interna disk på att ge sig? S.M.A.R.T status är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla i Systeminställningar > Startskiva om din hårddisk är markerad, och inte står på Nätverksstart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr råkat ut för det blinkande frågeteckenet på min iMac24 från 2006. Det händer inte alltid men ibland när jag skall starta upp. Det enda nya jag gjort är att koppla in en Mybook extern disk till min USB-hubb men jag tror inte det beror på den eftersom datorn startar ibland även med disken inkopplad. Kör 10.5.5 och datorn fungerar bra för övrigt. Håller min interna disk på att ge sig? S.M.A.R.T status är ok.

 

Har du kollat "Startskiva" i system inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat "Startskiva" i system inställningarna?

 

 

Hej båda!

 

Tack för snabba men lite självklara svar. Givetvis har jag valt min interna HD som startskiva.

Har inget system på de andra diskarna men funderade på om den nya USB-disken kanske ville vara startskiva ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag lokaliserat problemet till min USB-hubb. När jag har mina två WD Mybook kopplade till varsin USB-ingång på iMacen verkar allt vara frid o fröjd. Kan detta stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...