Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag vill återställa från 3.0 beta till 2.2.1, hur gör jag?


Berny55

Rekommendera Poster

Jag har uppgradera min nya IPhone till beta 3.0 men har fått den jätte instabillt vad ska jag göra har provat att återställa men får efter ett lllåång tag fel 1604 enda som funka det är att sätta tillbaks 3.0 håller på att bli galen på detta ska förklarat att jag betalade 8.5 dollar till nån dev för att bara med så min eller mina frågor är följande:

 

1 kan jag lämna den till telenor så att med garanti kan dom återställa (alltså har jag nån garanti kvar)?

2 finns det nån sätt att annars jag kan återställa den?

 

tack för alla svar jag är hellt i panik

obs!!! har aldrig haft en IPhone eller en Mac så jag är inte så kunnig på dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din iPhone:

Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Radera allt innehåll och inst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G telefonen går inte att backa tillbaka från 3 till 2 enligt apple. Detta är väl beskrivet hos Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt denna sida skall det gå att nedgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redan provat detta igår får error 1604 :(

 

http://www.iphone3g-mods.com/2009/03/downg...ack-to-221.html

 

Läs kommentarerna. De verkar ha fått det att fungera. Att felmeddelanden uppstår kommer det att göra tills du har uppgraderat till 3.0 när det släpps senare i sommar.

 

Var inte så ivrigt att installera betor i framtiden så slipper du nog få problem. Kunde ju ha gått mycket värre till.

 

Och för guds skull lämna inte in telefonen till din operatör. Inte för att du fått en "developer testing uppgrade" (eller vad man nu kallar det), men att du jailbreakat den till 2.2/2.1 och har 3.0 baseband lär ju inte se bra ut. Baseband går nämligen inte att nedgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick fel 1013 istället.....snifffff

 

Står i guiden,

If you get error message like 1011, 1013, 1015, just ignore them(Actually the firmware 2.2.1 is already successfully installed). Fire up Quickpwn 2.2.5 to kick it out of recovery and jailbreak again, your phone will be back at 2.2.1

 

Som jag skrev i mitt inlägg, du kommer få felmeddelanden tills du kan uppgradera den till 3.0 när de släpps i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar ingenting skulle göra som det stog i sidan men plostig min iphone kom till liv och i itunes stog 2.2.1 alltså helt sjuk fattar inget så jag får väl kolla om det verkligen har fixat men annars vilken bb borde stå på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar ingenting skulle göra som det stog i sidan men plostig min iphone kom till liv och i itunes stog 2.2.1 alltså helt sjuk fattar inget så jag får väl kolla om det verkligen har fixat men annars vilken bb borde stå på telefonen?

 

Om du med bb menar baseband så spelar det ingen större roll vilken version som 2.2.1 egentligen använder då det inte går att nedgradera basebandet överhuvudtaget.

 

Eftersom jag själv varken jailbreakat eller installerat 3.0 betan på min iPhone kan jag bara hänvisa dig till olika guider och andras lösningar.

Jag hoppas någon annan på forumet kan hjälpa Berny55 vidare som själv har jailbreakat och kanske t.o.m. installerat 3.0 betan samt gått igenom problemen med nedgradering.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lucky Eagle

Om inte den som sålde OS 3.0 till dig kan hjälpa dig måste du antagligen anmäla dig som iPhone utvecklare.

 

Standardprogrammet kostar $99. Din telefon måste vara registrerad under iPhone:s utvecklingsprogram för att fungera utan felmeddelanden.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar men det verkar som det fixade sej åtminstonde tillfälligt jag återkommer om några dagar och berättar mer tack allihoppa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag hade samma problem. Man känner sig ju inte lite dum ! :D

Jag testade ett helt gäng guider men inget fungerade, telefonen ville ej komma ur återställningsläge.

Sen testade jag denna guiden

http://gizmodo.com/5184313/the-iphone-30-o...ow-to-downgrade

och då fungerade det.

Tänkte mest om det är andra som har problem.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...