Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Virtuell windows inget vidare


Alix

Rekommendera Poster

Jag inhandlade ett TV-kort, Terratec Cinergy T USB XE, eftersom det var billigt, 299 kronor. Men enligt företaget fungerade det bara i Windows, så jag körde det i bootcamp.

 

Men eftersom jag ville dela ut internet via airport, och inte fixade detta i Windows, så ville jag köra Windows virtuellt (så att jag kunde dela ut internet i bakgrunden). Så jag testade både Parallells och VMWare Fusion.

 

Fast jag fick problem med båda. Parallels hade bara en generisk VGA-drivrutin vilket inte räckte till för TV-kortsprogrammet. Jag fick bild, men den hackade och gick inte att använda.

 

VMWare Fusion hade dock en videostödd drivrutin, men vad hjälpte det? Då sade TV-kortsprogrammet att det inte stödde nämnda virtuella Windowsmiljö (vilket ska betraktas omvänt).

 

Moment 22? Nej, det visade sig att Terratecs TV-kort stöds av Elgato TVEye, som finns för Mac OS X. Slappt av Netonnet, som jag köpte kortet av, som inte orkade ta reda på det själva.

 

Så nu har all Windows åkt ut! Både i Boot Camp och som virtuella maskiner. :devil:

 

PS. Däremot är, trots all avancerad deinterlacing, bilden sämre via TVEye än i Terratecs eget program. Men det kan jag leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...