Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

undrar undrar och undrar mer och mer


Golab

Rekommendera Poster

Hej det är så jag får min g5 om 3 veckor (min första mack) det är så jag är lite nyfiken på Apple remote desktop

 

det jag undrar om jag kör en win dator vilket prog ska jag använda för att connecta till min osx då ska jag installera nån vnc prog eller klarar windows egna remot desktop att konnecta till en osx?

 

sen undrar jag fins det nåt ftp server prog i osx eller moste man köpa osx server ver för att få det eller har inte osx en ftp server als?

 

 

kan nån ta lite bilder till mej när ni kör Apple remote desktop jag kan få se hur det ser ut?

kan nån ta lite bilder när ni kör .mac med så jag får se hur proget ser ut när det körs

 

har nån några pdf böker om osx nån kan emaila mej? har typ kollat i genom dom på appels sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog mer svar från Måndag.

 

När din Mac kommer och du startar så finns det nästan all info i "Hjälp"

 

I bokform finns O`Reilly

 

http://www.oreilly.com/catalog/macxmmpanther/

 

www.adlibris.se

 

 

 

The Missing Manual

 

 

Mac OS X

 

Författare: David Pogue

 

Förlag: Pogue Press

 

Bandtyp: Häftad Språk: Engelska  

 

Utgiven: 200312

 

Upplagenummer: 0 Vikt i gram: 1198

 

 

Antal sidor: 763

 

ISBN: 0596006152

 

 

Pris: 249:- (234,91:- exkl. 6% moms)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När din Mac kommer och du startar så finns det nästan all info i "Hjälp"

Där hittar jag nästan aldrig nått, när jag letar efter hur man ska göra nått :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Remote Desktop Connection heter det du ska ha om du ska connecta till windows burkar. Funkar skitbra. Eller så bra det blir på en sån burk. Apple remote desktop är bara för macar och funkar ännu bättre. Båda är gratis. Sök på: www.versiontracker.com

 

Ja, hjälpen i macen är riktigt bra faktiskt. Inte som microsoft där man efter 30 idiotiska frågor får svaret att söka nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att få använda .mac 60 dagar gratis. Där finns en "Pantherskola"

 

http://www.mac.com/

 

Getting Started with Mac OS X (Panther)

 

 

Welcome to Mac OS X Panther Training, a fun and exciting look at Apple’s next-generation operating system.

 

 

Whether you’re an experienced Mac user upgrading to Mac OS X, or have used a personal computer but are new to the Mac, this is the guide for you.

 

 

Choose a path below to get started, and enjoy Mac OS X Panther!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan nån ta lite bilder när ni kör .mac med så jag får se hur proget ser ut när det körs

Njaa, .mac är inget program, utan en tjänst där det ingår olika program och andra tjänster.

 

Man får tex ett mailkonto, vilket man sen kan använda i vilket e-post-program som helst.

 

En av huvudfunktionerna i .mac är en iDisk, en hårddisk på internet som man kan ansluta till så den kommer upp på skrivbordet som en vanlig HD.

 

Man får också möjlighet att synkronisera filer mellan två datorer via iDisk och möjlighet att ta backup till iDisken och man får ett blog-program ovh ett antivirus-program och mycket mer.

 

Ett tips: Om du har ont om pengar och inte behöver alla .mac-funktioner, utan endast de viktigaste, så kan du kolla in den svenska tjänsten Mac.se, vilket är ungefär som en nerbantad .mac, på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...