Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IPRED


Spindel

Rekommendera Poster

  • Svars 301
  • Created
  • Senaste svar

Kolla på denna graf (från samma sida som de grafer som presenterats i tidningar)

 

all_year_sum.png

 

Vi ligger fortfarande högre (trotts minskningen) än vad vi gjorde för ett år sedan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på denna graf (från samma sida som de grafer som presenterats i tidningar)

 

all_year_sum.png

 

Vi ligger fortfarande högre (trotts minskningen) än vad vi gjorde för ett år sedan :P

på julafton va det lugnt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det här:

 

http://www.mullvad.net/

 

Hur fungerar det, tror ni. Ur anonymitetssynpunkt...

 

Det fungerar väl som andra liknande tjänster; en krypterad VPN-tunnel från din burk fram till deras proxy. Det som syns utåt är proxyns ipnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på denna graf (från samma sida som de grafer som presenterats i tidningar)

 

all_year_sum.png

 

Vi ligger fortfarande högre (trotts minskningen) än vad vi gjorde för ett år sedan :P

 

 

Skönt att våra kära journalister gärna gör en höna av en fjäder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehhh... det finns olika sætt att se på det hela... vi ær helt klart inte på samma spår.

 

hænvisar igen till min tråd om NIN(mfl) https://forum.macworld.se/index.php?showtop...p;#entry1044273

 

NIN slæppte Ghost en skiva som sålde så bra att NIN bjød på uppføljaren:

 

Ghost http://ghosts.nin.com/ (5$ kolla gærna igenom alternativen)

The Slip http://theslip.nin.com/ (gratis)

 

De har iaf anpassat sig och dragit nytta av den nya tekniken, något jag æven tror Radiohead gjorde vid ett tillfælle med ganska gott resultat.

 

 

men sure... tillåt skivbolagen agera poliser istællet... det blir nog bra, jag fortsætter lugnt att ladda ner(och køpa så klart)

 

 

 

ett sent aprilskämt:

 

http://www.nin.com/pub/strobelight/

 

testa gärna att slå in mailadress(ni kan använda vilken som helst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hörde just att sen lagen trädde i kraft så har internettrafiken minskat med 30% och ibland ännu mer. Vi får ett snabbare internet.

 

Fast jag tror det kan vara så att folk satt och tankade som galningar under de sista dagarna.

 

Som någon annan skrev är detta inte särskilt bra statistik än. Vi får väl se över kommande månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hönsen har därmed kommit till denna tråden också. :w00t:

 

 

 

Hmmm nu fattar jag inte, skulle du kunna utveckla lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag tror det kan vara så att folk satt och tankade som galningar under de sista dagarna.

:tarskratt:

 

och vad är det för vits med det ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt:

 

och vad är det för vits med det ....

 

Bunkra upp med film/TV serier, kallas hamstring precis samma sak händer när t ex en kommande prishöjning bekräftast på konsument produkter och det kommer att hända inför glödlampeförbudet,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att våra kära journalister gärna gör en höna av en fjäder.
Hmmm nu fattar jag inte, skulle du kunna utveckla lite?

Ägg diskuteras i en annan tråd för tillfället. Hönor och fjädrar här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att någon skapar en torrent av valfri Hollywood-film, men sedan döper om den till "Nisses bröllop", vad händer då med de som tankar hem den? Man kan ju inte ha någon aning om vad det egentligen är, såvida man inte får reda på det någon annanstans, så man borde ju, i teorin, ha laddat ner den i god tro. Man kanske bara var intresserad av Nisses bröllop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hönor och fjädrar här. :)

 

Eller tjära och fjädrar... För vem beror på vilken sida man har intagit i debatten... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att någon skapar en torrent av valfri Hollywood-film, men sedan döper om den till "Nisses bröllop", vad händer då med de som tankar hem den? Man kan ju inte ha någon aning om vad det egentligen är, såvida man inte får reda på det någon annanstans, så man borde ju, i teorin, ha laddat ner den i god tro. Man kanske bara var intresserad av Nisses bröllop...

 

Och när man kontrar med att "Nisses bröllop" laddats ner av 1 838 417 användare...? :lol:

Nisse har många vänner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom kanske är swingers och det gör att det är till större behållning till en större grupp människor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antipiratbyrån kan ha begått dataintrång.

 

Inget är säkert i dessa tider.. :blink:

 

Där ser man, upphovsrättsindustrin och deras jakthundar skyr inga medel för att komma åt piraterna, väldigt lik östtysk stasi metoder bedriver Pontén sin jakt på "snyltare".

Snacka om att demokratin börjar brista när vi snart kan "stoltsera" att rättssäkerheten i Sverige sjunker till samma nivå som diktaturens Kina har !

 

Bara gratulera regeringen och Reinfeld :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutet är nära!

 

Själv är jag i färd med att beställa CD-skivor för ca 800 kr. Ska bli härligt att ligga i soffan och njuta av bra musik av god ljudkvalitet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutet är nära!

 

Själv är jag i färd med att beställa CD-skivor för ca 800 kr. Ska bli härligt att ligga i soffan och njuta av bra musik av god ljudkvalitet. :rolleyes:

japp bra kvalité går före lågpris :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tur är att förmögenhetsskatten är borta så att det finns medel att inhandla skivor :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antipiratbyrån kan ha begått dataintrång.

 

Inget är säkert i dessa tider.. :blink:

 

Men resonemanget i artikeln haltar lite betänkligt. Som jämförelse, det finns folk som för att slippa skaffa utskänkningstillstånd, eller har blivit nekade ett sådant, påstår att restaurangen plötsligt blivit ett slutet sällskap iom att man infört medlemstvång. Finns såna klubbar i Gamla Stan, det är bara det att du för att komma in första gången får skriva på ett papper med ditt namn, sen är du medlem. Men är klubben privat för det?

 

För att kunna delta i detta forum krävs inloggning, är det då privat på något sätt? Skyddat från omvärlden?

Artikeln visar bara på ett desperat sätt att leta efter "kryphål" eller kanske bara ett sätt att få publicitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men resonemanget i artikeln haltar lite betänkligt. Som jämförelse, det finns folk som för att slippa skaffa utskänkningstillstånd, eller har blivit nekade ett sådant, påstår att restaurangen plötsligt blivit ett slutet sällskap iom att man infört medlemstvång. Finns såna klubbar i Gamla Stan, det är bara det att du för att komma in första gången får skriva på ett papper med ditt namn, sen är du medlem. Men är klubben privat för det?

 

För att kunna delta i detta forum krävs inloggning, är det då privat på något sätt? Skyddat från omvärlden?

Artikeln visar bara på ett desperat sätt att leta efter "kryphål" eller kanske bara ett sätt att få publicitet?

 

Enligt ditt resonemang om någon bekant till dig lånar din dator och snappar upp dina lösenords och inloggningsuppgifter på det lilla gula lappen bredvid datorn och sen hackar in sig och rotar bland dina dokument är OK trots att din dator och allt på den är din privat egendom ?

 

Varför ska man då lösenordsskydda och kryptera sin trådlösa nätverk när, enligt din resonemang, borde vara öppet och tillgängligt för alla. Då kan jag lika gärna strunta i att låsa dörren när jag går hemifrån också.......

 

Företags och dem flesta privata servrar brukar ha lösenord och krypteringsskydd som betyder att man inte vill ha någon obehörig snokades där så din jämförelse med restauranger haltar betänkligt även om det finns även där en vis privat lounge där bara VIP medlemmar har tillträde.

 

Om du skulle läst noggrant så står följande i artikeln :

 

"Enligt uppgifter jag fått är denna FTP-server en privat server som kräver både tillstånd att använda och skyddas med lösenord. Därför är påståendet att "verken tillgängliggjorts för allmänheten" fullständigt felaktigt. Eftersom ingen fildelning till allmänheten har ägt rum saknas därmed grund för ett informationsföreläggande."

 

Jag anar en vis Balooba-aktighet i din inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Enligt uppgifter jag fått är denna FTP-server en privat server som kräver både tillstånd att använda och skyddas med lösenord. Därför är påståendet att "verken tillgängliggjorts för allmänheten" fullständigt felaktigt. Eftersom ingen fildelning till allmänheten har ägt rum saknas därmed grund för ett informationsföreläggande."

 

Jag anar en vis Balooba-aktighet i din inlägg

 

Vad som inte står i artikeln är desto intressantare.

Vad har krävts för att kunna bli "medlem". Det verkar ju inte ha varit ett litet familjeföretag som har drabbats?

Har det varit lika lätt att bli medlem som här behövs det ju inga infiltratörer heller. Eller menar du att vi i detta forum inte längre tillhör allmänheten? Med vilka enkla hjälpmedel kan man slippa tillhöra allmänheten?

Alltså liknar det snarare en teknisk och juridisk teknikalitet utan värde.

Jag vet inte hur många medlemmar denna exklusiva klubb har haft, men det lär ju inte ha varit bara ett fåtal. Då hade "razzian" aldrig genomförts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...