Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IPRED


Spindel

Rekommendera Poster

Tråden är baloobad! post-28798-1238530895_thumb.png

 

:lol:

 

Nej, i detta fall är jag inte ute för att sabotera. Såg bara att det fanns andra paralleller till exempel som togs upp men inte föll i god jord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 301
  • Created
  • Senaste svar
Jag är en person som står för mina misstag och är mogen nog att be om ursäkt

 

Taget och accepterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vi som värnar frihet och tolerans har att kämpa mot är alltså inte beväpnade despoter, utan anings- och menlösa får.

 

Ja, aningslösheten, eller kanske aningsslöheten är alltid ett hot. Men aningslöshet kan också vara att många ser hoten komma från fel håll. Är det staten, med våra valda representanter, som vi skall se som ett hot, eller är det den ökande brottsligheten på nätet som är hoten mot både samhällets och vår egen integritet? (Och då snackar jag inte om illegal fildelning av musik).

Domedagsprofetiorna borde riktas mot de som hotar staten, inte staten.

 

Osynliggjorda nätverk ser jag som ett av de största hoten mot vår integritet som människor och fria individer, bl.a. därför mitt sabotage av nycklar. Aningslösheten ligger däri att de snåla piratkopierarna bara ser efter sitt eget fjuttiga behov av musik, och missar de stora, de verkliga hoten. FRA och Ipred har blivit så avskalade att de bara blir ett i praktiken värdelöst papper fyllt av värdelösa paragrafer.

De aningslösa, de är de som jublar över de nya osynliga metoderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 April, Välkommen IPRED :stjarnsmall:

 

Jakten kan börja !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, aningslösheten, eller kanske aningsslöheten är alltid ett hot. Men aningslöshet kan också vara att många ser hoten komma från fel håll. Är det staten, med våra valda representanter, som vi skall se som ett hot, eller är det den ökande brottsligheten på nätet som är hoten mot både samhällets och vår egen integritet? (Och då snackar jag inte om illegal fildelning av musik).

Domedagsprofetiorna borde riktas mot de som hotar staten, inte staten.

 

Osynliggjorda nätverk ser jag som ett av de största hoten mot vår integritet som människor och fria individer, bl.a. därför mitt sabotage av nycklar. Aningslösheten ligger däri att de snåla piratkopierarna bara ser efter sitt eget fjuttiga behov av musik, och missar de stora, de verkliga hoten. FRA och Ipred har blivit så avskalade att de bara blir ett i praktiken värdelöst papper fyllt av värdelösa paragrafer.

De aningslösa, de är de som jublar över de nya osynliga metoderna.

 

Ska man nu känna sig Baloobad ? Nej det gör inte jag men jag undrar om du ska du fullfölja ditt löfte Balooba och radera din bittorentklient nu ?

 

Du var själv med och snyltade här och där enligt dina bekännelser så nu är det dags att krypa till korset och sluta med det eller funderar du att VPN tunnla med OneSwarm ? Eller kanske bättre med Unison ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för tidig för mig för att få ett nervöst sammanbrott där det slutar med att jag protesterar naken utanför någon slumpmässig val statsbyggnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man nu känna sig Baloobad ? Nej det gör inte jag men jag undrar om du ska du fullfölja ditt löfte Balooba och radera din bittorentklient nu ?

 

Du var själv med och snyltade här och där enligt dina bekännelser så nu är det dags att krypa till korset och sluta med det eller funderar du att VPN tunnla med OneSwarm ? Eller kanske bättre med Unison ?

 

Antingen lägger jag av eller så chansar jag. Lite Garminprylar jag skulle vilja komma över, men musik finns det i överflöd via Spotify. Och jag tänker inte köra med dolda kort, åker jag dit så står jag för det.

Och även om jag inte hittar vad jag egentligen inte behöver, så överlever jag ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från och med nu så är det total köpboycott av ny musik och filmer

 

Ojojoj, det var ord och inga visor! Darra måtte skivindustrin.

Törs man fråga hur förhållandet mellan nedladdat och köpt du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser en en likhet mellan de som vill ha musik och de som vill åka spårvagn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag, mot förmodan, ett hotbrev i brevlådan polisanmäler jag avsändaren för olaga hot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? ;)

 

Svaret blir väl något liknande:

"Va, menar du att jag haft intrång i mitt nätverk? Kan jag få ert underlag så ska jag bifoga det i min polisanmälan mot den okände person som gjort intrång i mitt nätverk och piratkopierat."

Ja något i den stilen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från och med nu så är det total köpboycott av ny musik och filmer

 

Varför inte önska att alla lägger av med att spela in musik, det är inte lönt längre.

Bättre de sitter i gångtunnlar och lirar med kepsen framför sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med IPRED borde det i alla fall finnas chans till minskad arbetslöshet. Om staten vill så är det ju bara att anställa några tusen. Om man inte kan fildela kanske man kan jobba istället och köpa sina skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte önska att alla lägger av med att spela in musik, det är inte lönt längre.

Bättre de sitter i gångtunnlar och lirar med kepsen framför sig...

 

Varför inte?

De kan ju uppenbarligen inte försörja sig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Låt mig vara den förste som påpekar att jag inte är särskilt inläst på Ipredlagen. Sannolikt har den en massa svagheter, eftersom politiker varit inblandade. Men låt mig också vara den förste som påpekar att jag fullständigt skiter i det. "

 

"Jag känner de här typerna. Jag har varit en själv. Det vill säga en hånflinande, struttande bäbisrebell med långfingret i allas nyllen och en krystad ideologisk förklaring till allt som är bekvämt och verkar kul."

 

Ja det är ju en verkligt intelligent kille vi har att göra med här, inte är han påläst på ämnet han uttalar sig om-

Han har tydligen inte läst något om piratebay rättegången.

 

Man önskar nästan att dom införde IQRED; Då kan vi börja prata om intellektuella rättigheter (direkt översättning :), tänk om aftonbladet tog sitt ansvar och matade folk med artiklar skrivna med något som helst intellektuellt innehåll- istället ser vi bara blah blah och provokationer för att ge höga siffror.

Men för alldel jag kan bojkotta aftonbladet också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här är yttligare ett exempel på hur konsekvent Johan Hakelius är...

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnis...ticle2733736.ab

 

 

"För det frågan handlar om är det här: Det är helt enkelt fel att staten tar sig rätten att systematiskt spionera på sina egna medborgare.

 

Det kallas princip. Sedan kan Fredrick Federley offentligt gråta en Torne älv om dagen, om han vill. "

 

Byt ut staten till privata lobbyorganisationer och det är helt okej med Johan Hakelius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

När jag fick min första dator kostade den en bra bit över 20 000:-

 

Idag får jag en bra dator till hälften av priset.

 

 

När jag köpte min första skiva år 1997 kostade den 199:-

 

Idag kostar samma album 199 kronor....

 

 

Varför är industrin så rädd för förändring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick min första dator kostade den en bra bit över 20 000:-

 

Idag får jag en bra dator till hälften av priset.

 

 

När jag köpte min första skiva år 1997 kostade den 199:-

 

Idag kostar samma album 199 kronor....

 

 

Varför är industrin så rädd för förändring?

 

Du kan inte köpa den på t.ex. iTunes för 90 kr då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick min första dator kostade den en bra bit över 20 000:-

 

Idag får jag en bra dator till hälften av priset.

 

 

När jag köpte min första skiva år 1997 kostade den 199:-

 

Idag kostar samma album 199 kronor....

 

 

Varför är industrin så rädd för förändring?

Du kan ju inte jämföra med elektronikindustrin, men tanke på den snabba utvecklingen där. Jämför med priset på något annat i stället.

EDIT: Bilar är ju dyrare än någonsin, exempelvis.

 

Samma pris (199kr) innebär i realiteten en prissänkning med tanke på inflationen.

För övrigt köper jag mina skivor på Ginza.se och där kostar nästan ingen CD över 149kr, de flesta kostar 99kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte jämföra med elektronikindustrin, men tanke på den snabba utvecklingen där. Jämför med priset på något annat i stället.

 

Ja man får faktiskt bättre produkt (mer prestanda, lägre energiförbrukning/genomförd beräkning, mindre format/beräkning) för mindre pengar idag än för 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipred = Vilket skämt.... ibland fattar man helt enkelt inte ....har politikerna Noll koll, eller hugger de bara ett ämne som e hett för att få igång en debatt ? Alla normala människor fattar ( oss som brukar dator till vardags ) att den enes bröd är den andres död. Försvinner pirate bay idag, så dyker nästa aktör upp imorn. ( med bättre teknink ) osv..... j**A politiker miffon !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...