Jump to content
Just nu i M3-nätverket

IPRED

Spindel

Recommended Posts

Blir spännande att se vad som händer.

Men men vi vet alla redan vad som händer; det kommer bli lättare för de som faktiskt sprider skadlig information/barnporr etc att gömma sig eftersom det kommer ske en explosionsartad utveckling av tekniker för att gömma sig :)

GL HF APB :ThumbsUp:

• Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Kanske är dags att man startar ett skivbolag då? :borstatanderna:

Det är fel att privatpersoner ska kunna få en domstol att beordra utlämnande av ip-uppgifter. Helt enkelt fel. Skandal.

Men nu är den snart här. :(

Kanske man skulle stämma skivbolagen för terrorism. Det är en anklagelse svår att värja sej emot.

Skivbolagen drev igenom lagen för att folk skulle få skrämselhicka. Och det har de fått, men inte på det sätt som bolagen tänkt sig. I stället målar folk fan på väggen helt i onödan. Maken till tandlös lag får man leta efter när det gäller piratkopiering och integriteten är inte heller i fara.

Det enda denna lag kommer innebära för mig är att skivbolag, ett antal kända artister; skådespelare och så kallade komiker- garanterat att dom inte kommer se ett enda öre från mig någonsin. Visserligen har dom inte fått mycket tidigare heller efter som jag sällan köper skivor där berörda skivbolag är inblandade, och film vet jag inte senast jag köpte- men nu är det sluthyrt också...

Vill dom att jag ska börja hyra igen så får dom stå på sig om att kassettavgiften tas bort; jag har ingen lust att betala pengar till en snikenkokain missbrukare varje gång jag köper en DVD-R för mina backups.

Denna lagen visar att politikerföraktet kommer växa mera då den bevisar att politiker är köpbara, iaf en del av dom.

De kommer att börja med alla här på Forumet kl 24.00 i natt... :whistling:

post-113-1238519532.jpg

De kommer att börja med alla här på Forumet kl 24.00 i natt... :whistling:

post-113-1238519532.jpg

Är du förvånad ?? är inte jag. Däremot kommer det inte ge utslag på inkomsterna på långsikt.

"Jag är Ipred, den hemska fildelningslagen

som ger dig feber, huvudvärk, ledvärk och mensvärk"

:fulfejs:

A_bite_of_the_apple

Sen kommer Actaavtalet som ska göra anonymitetstjänster förbjudna enligt aktuella rykten.

Vi som tror att vi lever i en demokratiskt värld bör tänka om

EDIT: Besparar mig allt skitsnack om det är rätt att ladda ned upphovsrättsskyddat material eller ej. Det är en rättighet att inte övervakas av staten eller privata intresseorganisationer.

Det är en rättighet att inte övervakas av staten eller privata intresseorganisationer.

Så du vill förbjuda övervakningskameror och privata vaktbolag? (Vilket är en direkt följd av ditt uttalande.)

Blir väl nån stackare som åker dit direkt, prejudikat tror jag visst det heter :utskallning:

A_bite_of_the_apple
Så du vill förbjuda övervakningskameror och privata vaktbolag? (Vilket är en direkt följd av ditt uttalande.)

Jag upplyses om var i Sverige bevakningskameror finns och kan således undvika att besöka sådana ställen. Jag kan inte välja att vara så anonym på internet tack vare alla nya lagar som röstas igenom. Ser du att ditt argument med övervakningskameror är tämligen orelevant till sakfrågan?

Jag tycker man bör vara restriktiv med var man sätter upp kameror. Finns andra metoder att ta till istället. Trygghetsvärdar på vagnar och bussar ex hade till exempel helt eliminerat behovet av kameror där Men pengar avgör...precis som i IPRED-fallet.

Privata vaktbolag sysslar inte med myndighetsutövning och de kan inte begära ut uppgifter om mig från en domstol

Då frågar jag dig Telly82, tycker du att staten har rätt att övervaka medborgarna?

Då frågar jag dig Telly82, tycker du att staten har rätt att övervaka medborgarna?

Låt mig säga så här:

Jag tycker det är himla synd att alltför många människor har så låg moral/laglydnad att det ska behövas.

Jag välkomnar andra sätt att stävja brottsligheten.

Om jag ska åka tåg kan jag inte välja att inte gå till stationen och dess övervakningskameror.

Om jag ska surfa på nätet kan jag inte välja att låta bli att koppla upp mig på nätet med dess övervakning.

Och jag tycker att IPRED är rätt harmlös i jämförelse med annan övervakning. Låt ifpi hålla på, de tröttnar snart.

EDIT: Förutom sista stycket ovan, så begränsar jag mig inte bara till IPRED.

Blir väl nån stackare som åker dit direkt, prejudikat tror jag visst det heter :utskallning:

Jag skulle gärna vilja vara den första i Sverige som åker dit :w00t:

Jag skulle gärna vilja vara den första i Sverige som åker dit :w00t:

Varför inte? ;)

Svaret blir väl något liknande:

"Va, menar du att jag haft intrång i mitt nätverk? Kan jag få ert underlag så ska jag bifoga det i min polisanmälan mot den okände person som gjort intrång i mitt nätverk och piratkopierat."

Bilregistret, är det ett första steg mot diktatur?

jag har anmält mig själv för dåligt uppträdande, sorry Balooba för ett dåligt uppförande

Varför inte? ;)

Svaret blir väl något liknande:

"Va, menar du att jag haft intrång i mitt nätverk? Kan jag få ert underlag så ska jag bifoga det i min polisanmälan mot den okände person som gjort intrång i mitt nätverk och piratkopierat."

det är liksom bara blåneka så måste de verkligen ta fram vem som satt vid datorn. Det kommer de inte lyckas med utan inbrott och att sätta upp kamera hemma hos någon.

ska du vädra hålet i ansiktet kom med något konstruktivt

Du visar ju tydligt på vilken nivå du står. Nu kan det väl bara gå uppåt, eller kan du sänka dig ännu lägre?

Om du klarar av att argumentera, vad är det för fel med jämförelsen?

Vi har en bil med registreringsnummer, vi har en dator med ip-nummer. Fattaru?

Bilregistret, är det ett första steg mot diktatur?

Förutsättningarna för diktatur är att en tillräckligt stor del av befolkningen stänger av sitt kritiska tänkande och låter sig ledas som får i en flock. När den förutsättningen är uppfylld är det bara att vänta på att någon tar initiativet. Frågan är då inte om, utan när vi får diktatur igen.

Det vi som värnar frihet och tolerans har att kämpa mot är alltså inte beväpnade despoter, utan anings- och menlösa får.

Du visar ju tydligt på vilken nivå du står. Nu kan det väl bara gå uppåt, eller kan du sänka dig ännu lägre?

Om du klarar av att argumentera, vad är det för fel med jämförelsen?

Vi har en bil med registreringsnummer, vi har en dator med ip-nummer. Fattaru?

Jag är en person som står för mina misstag och är mogen nog att be om ursäkt

A_bite_of_the_apple

är det här nåt slags försök att se hur länge det dröjer innan nån moderator döljer de anmälda inläggen och sen får en "nämen kolla vad som händer här då" slap i ansiktet?

Tråden är baloobad! post-28798-1238530895_thumb.png

:lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...