Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD Region Free


cosmo.vitelli

Rekommendera Poster

cosmo.vitelli

Hej!

 

Vill gå över från PC till MAC eftersom alla jag jobbar med inom film och media har Mac. Tycker det mesta verkar helt grymt. MEN! Hallå? Om jag lägger ner 20-25.000 kr på at köpa en mac, finns det verkligen inget program man kan köpa som gör DVD. regionfri? Jag kollar mycket på film, halva min DVD samling är amerikanska criterion filmer (region 1)... På min PC är det bara att ladda ner ett program och betala några hundra så kan jag se på vilken film jag vill, men med en MAC? Har hört att det inte går. För mig är detta en så stor nackdel att jag fortfarande inte gått över...

 

Please inform me!

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte använda Macen DVD-program, ladda hem programmet VLC och visa filmer med, Gratis dessutom

 

post-113-1238485766.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cosmo.vitelli

Hej Pocahontas!

 

Neil Young sjöng en låt om dig en gång.

 

Jo, men om jag laddar ner det programmet tar det hand om det där idiotiska att man bara kan byta region 5 ggr? Så att jag kan kolla på filmer från vilken region jag vill hur många gånger som helst?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pocahontas!

 

Neil Young sjöng en låt om dig en gång.

 

Jo, men om jag laddar ner det programmet tar det hand om det där idiotiska att man bara kan byta region 5 ggr? Så att jag kan kolla på filmer från vilken region jag vill hur många gånger som helst?

 

Tack!

Du måste också gå in i Systeminställningar-->CD och DVD och tala om för Macen att INTE starta Apples DVD-spelare. (För annars gnäller det programmet om regioner.)

post-11001-1238487416.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och japp, VLC totalignorerar regioner och spelar glatt upp 99% av allt jag kastat på det hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Köpte säsong 1 av Friday Night Lights på DVD i USA förra sommaren, och eftersom min vanliga DVD inte tar region 1-skivor så fick jag rippa serien på datorn och bytte således region. Har läst om att VLC är så bra och minsann inte bryr sig om några regioner och stoppade glatt i skiva 2 av säsong 1 av How I Met Your Mother (en svenskköpt DVD-box). Nu gör VLC ingenting – jag väljer skivan, det står HOW_I_MET_YOUR_MOTHER i den lilla rutan och datorn tuggar i någon sekund och sedan hamnar VLC i sitt startläge igen.

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Hej!

 

Vill gå över från PC till MAC eftersom alla jag jobbar med inom film och media har Mac. Tycker det mesta verkar helt grymt. MEN! Hallå? Om jag lägger ner 20-25.000 kr på at köpa en mac, finns det verkligen inget program man kan köpa som gör DVD. regionfri? Jag kollar mycket på film, halva min DVD samling är amerikanska criterion filmer (region 1)... På min PC är det bara att ladda ner ett program och betala några hundra så kan jag se på vilken film jag vill, men med en MAC? Har hört att det inte går. För mig är detta en så stor nackdel att jag fortfarande inte gått över...

 

Please inform me!

 

Tack

Har för mig att det kan gå att programmera om mjukvaran i själva DVD-apparaten.

 

Testa att googla på saker som "firmware", "region free", DVD-apparatens modellbeteckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill gå över från PC till MAC eftersom alla jag jobbar med inom film och media har Mac. Tycker det mesta verkar helt grymt. MEN! Hallå? Om jag lägger ner 20-25.000 kr på at köpa en mac, finns det verkligen inget program man kan köpa som gör DVD. regionfri? Jag kollar mycket på film, halva min DVD samling är amerikanska criterion filmer (region 1)... På min PC är det bara att ladda ner ett program och betala några hundra så kan jag se på vilken film jag vill, men med en MAC? Har hört att det inte går. För mig är detta en så stor nackdel att jag fortfarande inte gått över...

 

Please inform me!

 

Tack

 

Om det inte går att lösa så installera Windows för att använda till just den funktionen då och kör Mac OS i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...