Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yes skype har landat


hader

Rekommendera Poster

Jag ser inte riktigt poängen med Skype i iPhone...

 

Kan man ringa icke-Skype-användare utan att betala?

Om inte, då kan man ju lika gärna ringa på vanligt sätt.

Utan Push är det ännu mer meningslöst. Jag vet att Push kommer men ändå. Ur IM-synpunkt kör jag hellre med en klient som fixar MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smidigt! :) Kan man ringa till brorsan utan att böra runt på bärbara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, låt gå för utlandssamtal då.

 

Annars då? Någon större nytta med Skype i iTelefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lindhardsen

Ja, det var jo ingen vidare succés :chockadskeptisk:

 

Har testat att köra röstsamtal till frugans dator hemma, och efter ungefär 45 sekunder stänger Iphone applikationen av sig (crasher?).

Har hänt 3 gång i rad, ingen vidare track record. Undrar när första bugfixen till Iphone appen kommer?

 

Någon annan som har testat, och som eventuellt har haft mera tur än jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype-samtalen bryts också för mig efter typ 10sek. Jag hade trott att Skype skulle vara bättre än så här. Vill inte gå tillbaks till Fring då ljudet är helt värdelös. Hoppas att Skype fixar till buggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man uppdaterar Mobile substrate med Cydia så funkar Skype utan att krascha. Det funkar ialla fall för min jailbreakad Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte ringt till någon ännu men allt verkar funka än så länge. Verkar vara som så att 50/50 av användarna som skrivit kommentarer har en fungerande förbindelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det idag och har inte haft några som helst problem.

Verkar grymt tycker jag, framför allt om man är utomlands som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått Skype att köra i bakgrunden? Som det är nu kan jag bara ringa ut med Skype. Visst kan folk ringa till mig men då måste jag veta det i förväg så att jag kör igång Skype. Backgrounder fungerar inte på/med Skype.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Fungerar super, och dessutom kan jag ringa när jag inte använder wifi också :D Fungerar helt felfritt i det mobila nätet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Är det någon som har fått Skype att köra i bakgrunden? Som det är nu kan jag bara ringa ut med Skype. Visst kan folk ringa till mig men då måste jag veta det i förväg så att jag kör igång Skype. Backgrounder fungerar inte på/med Skype.

 

Det fungerar inte med några applikationer, det är det som kommer i och med 3.0. Dock är det klart att det inte fungerar bara för att man kör betan, det är först när de som ger ut applikationerna släpper en version som tar hjälp av de nya api'erna som finns i 3.0's SDK som det går att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Skype med en kompis igår. Fungerade överraskande bra. Samtalet bröts inte och ljudkvaliten var som "vanliga" telefonljudet tyckte jag. Han tyckte att det var lite mer bas i ljudet dock. Vi pratade nog i tio minuter. Tummen upp till Skype (hittills i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig hände då inte mkt! Jag testade att ringa deras "test service", den ringde upp men inget ljud. Testade att ända ljud av och på på telefonen men inget hjälpte. Testade Wlan och 3g, inget hjälpte.

 

När jag ringde brorsan så las det på efter 2 signaler och när jag svarade på hans inkommande så las det på direkt.

 

Men jag märkte att man kunde vara inloggad både på datorn och telefonen samtidigt :P Dock så ringde det bara på datorn om man var inloggad så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ero: Om du har en jailbreakad Iphone, testa att uppdatera lite funktioner med Cydia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ero: Om du har en jailbreakad Iphone, testa att uppdatera lite funktioner med Cydia.

 

Beta 3.0 :) Men ska dona vidare och kolla om jag får till det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag försökt ringa min kära fader i Tjeckien fyra gånger. Skype kraschar omedelbart. Konstigt med tanke på att jag kunde ringa test-telefonen igår med strålande resultat.

 

Har ingen jailbreakad eller på något vis fifflad telefon för övrigt om någon skulle få för sig att insinuera att det skulle orsaka kraschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fring och de andra skypeklonerna är bara skit. de kostar mycket, crediten äts upp som bara den. nä fy sjutton, tacka för skype!! äntligen säger jag!!

jag råder er alla att använda skype pga kostadsskäl.

 

och som 3.0 användare så är det ju bra att man kan ringa via 3g nätet. kommer säkert crack till detta då officiella versionen av 3.0 släpps. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt med skype i totalt 2 timmar hittills, funkar bra överlag, men det är en pain in the ass att man måste vara uppkopplad med wifi för att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske lite offtopic, men finns det nån chattklient som tar skype på iphone och macen?

 

provade fringe i telefonen men den kändes inget vidare, har kört palringo innan (som jag inte heller gillar egentligen) men den verkar inte klara skype.

 

inte heller adium klarar skype.

 

 

känns bara jävligt fånigt att köra skype för en kontakts skull när den likagärna kan få ligga i en lista med alla andra chattklienter. tips någon?

 

gärna gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte, ja ringer mobiltelefon via skype när ja är kopplad via wifi. Är det gratis?? Ja har inga krediter eller så. Vem betalar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...