Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag ska till London


iTobi

Rekommendera Poster

Jag ska till London i Maj en vecka men jag har inte så många idéer på vad jag och mormor (det är hon som bjuder :) ) ska hitta på , hon tycker att jag ska hitta på men jag vet inte riktigt. Det enda jag vet är att jag vill till någon stor apple-store och något stort varuhus samt såklart se big ben och den där ron :borstatanderna:

 

några fler förslag, hon sa något idag om att man kunde gå på musikal, det verkar ju kul. men vad ska jag se för någon?

 

Alla förslag mottages med varm famn så ska jag sålla sen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga hej till mig!;) jag ska dit i maj med som de ser ut..

 

London är en riktig strosastad, bara gå runt och kika. Åk ut till camden kanske?

 

Sen så ska du spendera en fin dag i hyde park. hmm ja vad mer?

 

haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

London låter kul ... de har väl internet kaféer där med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

London låter kul ... de har väl internet kaféer där med

 

haha ja men det ska jag nog inte sitta på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga hej till mig!;) jag ska dit i maj med som de ser ut..

 

London är en riktig strosastad, bara gå runt och kika. Åk ut till camden kanske?

 

Sen så ska du spendera en fin dag i hyde park. hmm ja vad mer?

 

haade

 

när ska du dit då? jag flyger dit kvällen den 17 maj stannar till torsdagen tror jag det var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte en aning, blir nån imoulsgrej, nu ska jag sova, har feber..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte en aning, blir nån imoulsgrej, nu ska jag sova, har feber..

 

ajdå, krya på dig, vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja men det ska jag nog inte sitta på :P

vi fortsätter väl diskussionen..... I England så gillar det allt vad hästar heter Hästpolo mm

så det skall inte vara så svårt för dig att få en riktig ridtur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade hålla till i Storbrittanien någon gång i månaden 1967-68 (Jobb). När London stod på tapeten besökte jag bland annat Big Ben, Westminster Abbey, Hyde Park, Madam Tussaud's vax-kabinett och mycket jag glömmt. Men alltid avslut på puben ”Dirty Dick’s” strax intill Liverpool Street-stationen.

Under 1870 byggdes puben på marknivå, vin valvet är en del av den ursprungliga byggnaden. Det"smutsiga" innehållet noggrant omlokaliserat i den nya puben. Tyvärr beslutades det i mitten av nitton-talet att en sanering var av ordning och smutsiga artefakter avlutades bort.

Viktigaste på nuvarande gatunivå är baren, en svagt upplyst, fönsterlös grotta i mörk betsad trä. Där finns ett överflöd av timmer balkar, paneler och väggar i tegel. Den övre våningens bar formar ett galleri i stil välvd källare. På sextiotalet var det mörkt, skitigt och inrökt,spindelväv, gamla lappar

med besökares "jag var här" fylletexter. Fisknät i taket med död katt. Jag kommer inte ihåg hela

skiten, men maffigt värre var det. Här var det London. City. 202 Bishopsgate. Tel:020 7283 5888

 

Och Tobi du skulle känna dig hemtam. Golvsmutsen bildar ett mjukt lager i klass med golvet i en ridanläggning. Och Mormor kommer att vara ung som en dag, jämfört med pubben.

 

Märker att mycket av mitt tänk mer och mer handlar om "Det var då det". Vad kan det bero på?

salakalle hälsar. :crossfingers: Trevli resa!

post-35780-1238458456_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsa på Peter Pan! i Kensington Gardens, strax intill the Serpentine.

 

-Kommer mera sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett varv i "The London Eye" måste ni ta, liksom att besöka AppleStore på Regent Street längst upp mot Oxford Street. Var dock beredd på att London har turistanpassats, dvs det kostar entré till allt, även kyrkor! Och det kostar fläsk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Science Museum och Natural History museum är gratis inträde

www.visitlondon.com, www.londontown.com, www.ehow.com/how_7731_around-london-cheap.html är bra sidor att börja på. Londons Parker är mysiga, man kan gå i parker från Kensington till Big Ben.

På Oxford Street och Regent Street är det oftast dyrt att shoppa men går man en "gata in" blir det genast billigare.

 

Ta på bra promenadskor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little Venice och Regents kanal nära London Zoo (vilket däremot är onödigt att besöka, Kolmårde, Skansen och Borås djurpark är mycket trevligare)

http://www.offtolondon.com/littlevenice.html

 

Det finns hur mycket som helst att göra i London, trots att jag varit där så ofta hittar jag alltid nåt nytt att se. ett tips är att kolla på matsedlarna som sitter i skylten innan man väljer restaurang. Samma mat kan kosta från ingenting till obegränsat - gatan bakom är tipset här med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Towern?

 

 

"I Towern hålls även en grupp tama korpar. Det sägs att när de flyttar går riket under, för att förhindra en sådan katastrof har de blivit vingklippta."

 

– Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Towern?

 

 

"I Towern hålls även en grupp tama korpar. Det sägs att när de flyttar går riket under, för att förhindra en sådan katastrof har de blivit vingklippta."

 

– Stämmer det?

 

 

Japp, det stämmer! De svarta korparna spankulerar omkring inne på borggården om dagarna.

Fast ett besök till Towern vete tusan. Kanske ETT besök, men sedan när man har sett det vet man att man inte behöver återvända.

 

Vad som däremot är intressant vid Towern är de dagliga kvälls/nattvandringarna i "Jack the Rippers" fotspår. Anslag finns från tunnelbaneuppgången och ned mot Towern. Det kan vara ett minne att ta med sig hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Store hittar du i Westfield, en fruktansvärt fet "mall" med de flesta affärer du kan tänkas vilja besöka...

Från centrala London tar du central line tuben till Sheperds Bush... 10 min topps... Annars en taxi för kanske 15-20 pund...

 

Harrods är ett trevligt varuhus med lång spännande historia... Sen finns det ju Harvey Nichols oxå, typ som Harrods fast inte lika poppis kanske, men fortfarande en massa bra affärer.. De ligger ganska nära varandra... Mitt emot Sheraton Park Towers om jag inte minns fel...

Fortnum & Mason är ett mysigt ställe att ta en afternoon tea på (kanske nåt som mormor skulle uppskatta) ligger ett stenkast från Picadilly circus..

 

Vad gäller musikaler så kan jag varmt rekomendera "we will rock you"... Queen-klassiker, rolig!

 

Hoppas du får en trevlig resa!

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...