Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rubiks kub


lime90

Rekommendera Poster

Någon mer här som har klarat kuben? ;) Har både 3x3x3 och 4x4x4 hemma. Har lyckats klara båda, inte världsrekordfart men ändå. Rätt kul att sitta o pilla med vid tv:n typ. :P Bra hjärngymnastik. :)

 

16289_rubik20cube20cube.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog kunna hålla på oavbrutet i flera dygn utan att få ens en sida rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte tåg häromdagen och försökte lösa en 2x2x2-kub (barnleksak). Det gick inte det heller. Är komplett idiot på sånt här. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, tyckte det var en baggis när jag var yngre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte tålamodet med sånt "pill". :huh:

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst den på datorn en gång, men har inte testat med en riktig kub sen jag var liten. Då gick det inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en riktig kub kan man alltid lösa den genom att plocka isär den och sedan pussla ihop utan problem :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en riktig kub kan man alltid lösa den genom att plocka isär den och sedan pussla ihop utan problem :lol:

Just det! Det har jag gjort flera gånger! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag hur det kommer sig att alla vi superbegåvningar med våra intelligenskvoter och högskoleprovsresultat i yppersta elitklass som gnabbas här på forumet, inte istället för att gnabbas här på forumet går ut och gör världen till en bättre plats att leva på. Fast det kanske ni andra i själva verket gör och bara använder en bråkdel av er fenomenala överkapacitet till detta gnabbande... :whistling: J

Aha!!!

i denna tråden dissar man sin intelligens!

yin - yang, o så var det balans igen! ;):D J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är generellt grymt bra på rumsligt tänkande, men just den där typen av saker funkar extremt dåligt för mig. Samma sak med schack. Vilken 7-årig nybörjare som helst skulle vinna över mig - jag fixar inte såna spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt rekord är 58 sekunder...o andra sidan har jag haft kuben sen 1982

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt rekord är 58 sekunder...o andra sidan har jag haft kuben sen 1982
Har nog också lagt vantarna på min första kub runt den tiden - men mitt bästa resultat uppnådde jag genom att klistra om färglapparna på alla sidor. Annars hade jag nog fortfarande suttit här och funderat. :tarskratt:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte säga att jag har lyckats luska ut en lösning själv. Har tagit hjälp av en del guider för att få en struktur på hur man ska göra. Tar ett tag innan man får in taktiken men när de väl sitter är det bara till att smörja upp kuben för att pressa ner tiden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...