Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flash flimrar


mathias.nyberg

Rekommendera Poster

mathias.nyberg

Sen några dagar tillbaks har alla flash-applikationer i FF/Safari börjat flimra när de rör sig, som om det vore en taskig uppdateringsfrekvens eller så. Alla flimrar när man exempelvis scrollar, eller om flash-rutan själv har rörligt innehåll. Allra värst är såklart flash-videospelare så som YouTube och likande. Det är inte skärmen som flimrar utan endast den lilla rutan med flash.

 

Jag har försökt uppdatera flash till senaste, 10, men utan resultat. Om det har någon inverkan så har jag Perian och Flip4Mac WMV. Jag startade en tråd om det här på ett annat ställe, men ingen visste något. Jag har googlat och letat, men jag hittar inget. Jag hoppas någon kan hjälpa mig med det här, för det är verkligen irriterande :)

 

Har en alu MacBook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Pröva att rensa ut bland lagrade Flash-inställningar. Det gör du här. Tänk på att du har flera flikar med inställningar.

 

Pröva även att avinstallera Flash, och att sedan installera det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej. Jag har precis samma problem som du beskriver. Installerade Peridian häromdagen och undrar om det inte var då som problemen började... Är ny på Mac, vet du hur man avinstallerar så att allt försvinner, återställs? Mvh / Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har precis samma problem som du beskriver. Installerade Peridian häromdagen och undrar om det inte var då som problemen började... Är ny på Mac, vet du hur man avinstallerar så att allt försvinner, återställs? Mvh / Anders

 

Om du menar Perian så tar du bort den under Systeminställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft liknande problem ibland när datorn varit i vila, då har det hjälpt att startat om.

Provat det? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, med tillägget att grafikintensiva sidor flimmrade i nederkant och att texten laggade.

 

Fungerar inte något av de ovanstående lösningarna så kan du pröva att:

 

Ta bort cachet. (eller återställ safari)

Ta bort safari-filerna i preferences i ditt användarbibliotek.

Du tappar ju dina inställningar men efter en omstart / utloggning borde allt fungera, det gjorde det för mig.

 

/K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...