Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glas på fronten?


fabbe72

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Japp det är glas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver man ju alltså inte oroa sig för repor på displayen...

 

Varför finns det då en uppsjö av olika skyddsfilmer och plaster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att tjäna pengar på folk som köper det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis iphone ser ut som den där, men den funkar lika bra ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver man ju alltså inte oroa sig för repor på displayen...

 

Varför finns det då en uppsjö av olika skyddsfilmer och plaster?

 

För att folk är överoroliga och tror hela världen går under om de får lite fettfläckar och smårepor på sin telefon. Glas är väldigt beständigt mot repor, men de kan ju faktiskt ändå uppstå.

 

Jag tycker dock att man ska behandla iPhone som en telefon, inte som något jävla värdefullt som man skyddar med 100 skydd och sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min förra touch 2g fick några smårepor, men sen hade jag tur och den gick lite sönder så den lämnades på garantireparation och jag fick en sprillans ny :D nu har jag en invisible shield full body på den och det blir faktiskt en härlig känsla av det skyddet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dock att man ska behandla iPhone som en telefon, inte som något jävla värdefullt som man skyddar med 100 skydd och sitt liv.

 

Det är nog ingen som lyckats missa att du tycker så vid det här laget..

För det första är iPhonen jävla värdefull jämfört med nån Nokia 1100 för ungefär 900:- för det andra skiter jag i om du asar din efter bilen i ett snöre, jag respekterar det, kan du inte göra samma sak med andra som vill vara rädda om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan nog få repor. Jag har minst ett synligt hack på min iPod touch (ej jailbreak alltså). :)

 

En investering i invisible shield för 30 kr per plastfilm tycker jag är värt för att hålla iPod/iPhone repfri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog få repor. Jag har minst ett synligt hack på min iPod touch (ej jailbreak alltså). :)

 

En investering i invisible shield för 30 kr per plastfilm tycker jag är värt för att hålla iPod/iPhone repfri.

var hittar du en invisible shield för 30 kr? min kostade 245 :P men det var ju original från Zagg... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min iPhone i sommras och har haft den i fickan utan skydd. Det har inte blivit några repor alls på displayen. Det har blivit lite små repor på plasten och metalkanten runt, dessa är av rent kosmetisk natur. Så det beror ju på hur fräsch du vill att din telefon skall vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min iPhone i sommras och har haft den i fickan utan skydd. Det har inte blivit några repor alls på displayen. Det har blivit lite små repor på plasten och metalkanten runt, dessa är av rent kosmetisk natur. Så det beror ju på hur fräsch du vill att din telefon skall vara.

 

Hacken i meallramen blir man av med lite Autosol, ett par tops och lite tålamod.

Mycket glansigt blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
var hittar du en invisible shield för 30 kr? min kostade 245 :P men det var ju original från Zagg... :P

 

Jag köpte ett trepack för hundra kronor på macforum. Fast jag ser nu att de inte är invisible shield, utan scratch stopper från Artwizz.

 

Invisible shield är heltäckande, inte bara skärmen som mina är.

 

 

iPod touch/iPhone är mycket reptåliga på skärmen. Min gamla iPod 3G hade plastskärm, och den repades om man la ett mjukt stycke tyg emot den.

 

Jag har antagligen kommit åt dragkedjan på jackan med min touch, eller haft ett mynt eller något i närheten av den. Hacket syns inte när skärmen är avstängd, men när ljus passerar genom den uppstår ett diffraktionsmönster. Ser ut som en liten regnbåge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...