Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

någonting av appdelete är kvar


aldehesse

Rekommendera Poster

När jag fick min nya macbook ville jag ha ett bra program för att kunna radera filer/program från datorn utan att det fanns något kvar..... Någon rekomenderade Appdelate som jag laddade ned och testade. Tyckte dock inte det var så br (tro det var ganska begränsad eller ville ha pengar) så jaf raderade själva appdelate. Kollade senare på spotlight och kunde inte hittar några rester (.plist ,,,, vad det nu än mår vara).

Nu upptäckte jag när jag secondklicka på en fil på skrivbordet och sedan väljer (automator (vad det nu än mår vara) att det finns något "appdelate" kvar. Hur blir jag av med detta? Kan det skada på något sätt?

Det händer inte mycket när jag klicka på Appdelate (i automator-menyn).

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ingen fara.

 

automator är ett program för att skapa automatiska arbesflöden typ kolla nya mail vid uppstart och sedan göm eller ändra alla bilder som läggs i mappen blabla till att bli en pixel hög. så att man slipper skriva det själv i appleskript eller vad det heter.

 

appdelite har kanske lagt till en skripthänvisning så att du kan skapa arbetsflöden i hopp med det programmet om du skulle vilja. typ öppna appdelite och radera alla program som ligger i mappen "jag betatestar programmet jag utväxlar" eller liknande.

 

så länge du inte försöker skapa ett arbetsflöde med ett program du inte längre har så ska det inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ta bort "AppDelete" från kontext-menyn gör följande:

 

Gå till denna mapp: ~/Bibliotek/Workflows/Applications/Finder (t.ex via "Gå" i Finder)

och kasta "AppDelete.workflow" till papperkorgen.

 

Vet ej om du behöver logga ut eller starta om för att ändringen ska börja gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon och Tack för anvisningen: Funkade klockrent utan omstart: Forummet när den är som bäst ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...