Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gillar du datoriserad telesvar?


Axelman

Är det det du längtar efter eller vill du höra en människoröst?  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Är det det du längtar efter eller vill du höra en människoröst?

    • 1. JA! Jag ÄLSKAR datoriserde televäxlar! Vill inte tala med människor!!
      1
    • 2. Nja... går väl an om man får det uträttat som man ringde för.
      14
    • 3. Hmmm.... ett nödvändigt ont. Vill helst tala med en människa.
      6
    • 4. Ger datorn 10 sekunder max innan jag slänger på!
      2
    • 5. Skär tänder och klöser tapeter....
      3
    • 6. Ska tipsa AlQuaida om "nya" offer!!!
      11


Rekommendera Poster

Kollade in Plus i repris... där påstod telia att de flesta var nöjda med att knapptrycka sig runt i deras verksamhet... Plus hade lejt ett telemarketingföretag där missnöjet pendlade upp mot 50% angående "datorröster" i teleluren när man ringer till företag.

 

Vad tycker ni som ligger i framkant i IT-åldern?? (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hata hata hata. Har vid flertalet tillfällen försökt göra mig förstådd på sluddrig skånska för den automagiska trafikupplysningen under småtimmarna, funkar inte så bra :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man avskräcker sina kunder att ringa igen om det blir problem!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Pluss så intervjuades en doktor i företagsekonomi och hon menade att en del av företagen gör på detta viset för att slippa krångla med kunder... HALLÅ! Vad lever företag på!?!?!? Först lägger de ned miljoner och vissa miljarder på att locka oss att köpa. Man går till beteendevetare och psykologer för att verkligen slå in sitt budskap. MEN sen inträffar dr Jekyl och MR Hyde-syndromet... har de väl fått mina pengar så hålls man bort med lång arm... :ph34r::ph34r::ph34r:

 

När jag drev företag hade kunden alltid rätt!! Nöjd kund=nya kunder!! Vi ställde nästan in absurdum upp på våra kunder. Vi ställde tom upp för våra kunder mot våra leverantörer ibland när de hade klantat sig! Mycket jobb javvist!! Men nöjda kunder och flera kunder och STÖRRE kunder... (w00t) (w00t) (w00t) ...och utbrändhet till slut.... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som har en bra datoriserad telesvar är Föreningssparbanken. Den brukar jag använda om jag måste göra en akut överföring, när man är på stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som har en bra datoriserad telesvar är Föreningssparbanken. Den brukar jag använda om jag måste göra en akut överföring, när man är på stan.

"Önskar ni överföra en miljon från banken till ert konto xxxx.x xxx xxx xxx x så bekräfta med fyrkant!"

 

DEN kan jag leva med!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Sändares variant:

- Detta är överblivna resors automatiska telefonsvarare som undrar..vart vill ni åka ?

- Va ? ..mmm jaa ehh talar jag med någon nu eller ....hallå..... ja alltså .. BODENSJÖN !

- Bodensjön var god dröj

 

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fler svarar så kunde vi mejla resultatet till Sverker!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det kan vara helt OK, och till och med bra ibland. Speciellt när man ska ringa och kolla upp konton, fonder eller dyl. Men det handlar om såna tjänster där man snabbt kan trycka sig igenom. Dom ska inte komma och tro att man kan prata med datorn och den ska förstå vad man säger. Såna tjänster gillar jag inte. Då vill jag prata med en människa, och spara sååååå mycket tid på det. Det handlar ju för mig som kund om att vara effektiv, och servas effektivt. Om det effektivaste sättet är att trycka på 1 och fyrkant så är ju det skitbra. Men om jag säger att jag vill resa till Karlstad och datorn säger i sitt långsamma tempo att jag valt att resa till Farsta eller nåt så är det ju helt meningslöst, och man sparar inte alls tid. Bara dom som tillhandahåller tjänsten som sparar in pengar på färre anställningar, och sprider irritation bland kunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kollade in Plus i repris... där påstod telia att de flesta var nöjda med att knapptrycka sig runt i deras verksamhet... Plus hade lejt ett telemarketingföretag där missnöjet pendlade upp mot 50% angående "datorröster" i teleluren när man ringer till företag.

 

Vad tycker ni som ligger i framkant i IT-åldern??

Nej jag vill ha en len kvinno röst... ingen terminator röst :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag total hatar det!!

 

Mikkel: Hej!

Dator: Vill du åka till "Hej!"?

Mikkel: Nej jag vill inte åka till hej.

Dator: Vill du åka till "Nej jag vill inte åka till hej."?

 

Efter det har jag slängt på.. och tagit uppluren igen och slängt på! :angry:

Och så får man höra sin egen röst i telefonen.. ännu värre :cry: (Nu vet jag inte riktigt om det handlade om såna här svarare men jag hatar dem alla!) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta! Vår forumdödgrävare Ronny har raggat upp en gammal tråd igen från IT-katakomberna!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t: Kul att se att så många hatar den opersonliga behandlingen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta! Vår forumdödgrävare Ronny har raggat upp en gammal tråd igen från IT-katakomberna!!!!

:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta! Vår forumdödgrävare Ronny har raggat upp en gammal tråd igen från IT-katakomberna!!!! :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Kul att se att så många hatar den opersonliga behandlingen...

194493[/snapback]

Jepp vi sluter oss till den Axelmanna kartellen ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Död åt datoriserade televäxlar! Vi kräver mänskliga röster!!! :angry::angry::angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in Plus i repris... där påstod telia att de flesta var nöjda med att knapptrycka sig runt i deras verksamhet... Plus hade lejt ett telemarketingföretag där missnöjet pendlade upp mot 50% angående "datorröster" i teleluren när man ringer till företag.

 

Vad tycker ni som ligger i framkant i IT-åldern?? 

Nej jag vill ha en len kvinno röst... ingen terminator röst :cry: 

194142[/snapback]

beror ju på hur undersökningen gjorts av telia:

Om du är nöjd tryck etta.

Om du inte har nån knapptelefon tryck nia.

Om du inte är nöjd släng telefonen i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Död åt datoriserade televäxlar! Vi kräver mänskliga röster!!! :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

194739[/snapback]

Länge leve bild telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju på hur undersökningen gjorts av telia:

Om du är nöjd tryck etta.

Om du inte har nån knapptelefon tryck nia.

Om du inte är nöjd släng telefonen i väggen.

194741[/snapback]

:w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...