Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony Ericsson w715 + DLNA + Mac = Sant?


noname93

Rekommendera Poster

Japp, jag ska köpa w715 snart(eller rättare sagt "få" när jag fyller år) och till dess vill jag ha stenkoll på hur tex den nya funktionen DLNA funkar, spec. med Mac. Så förklara hur jag sen måste göra för att jag ska kunna använda den.

 

Sen så undrar jag om ni vet när Salling Clicker släpper stöd för w715..? Kom ihåg att jag inte har telefonen än så jag kan inte testa än. Jag får den nog 10:e april och till dess vill jag som sagt kunna fixa allt utan problem.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Jag antar nästan att du har hittat hur detta funkar. Men i W715 finns det en DLNA-server som slås på via WLAN-menyn. Ställ dig på det nät du är ansluten till, tryck på den vänstra knappen för att få fram menyn och välj att lägga till nätverket som favorit om detta inte är gjort. Är det tillagt som favorit finns det ett menyalternativ som heter Redigera inställningar. Och sätt sedan Innehållsdelning till på.

 

Därefter behöver du en DLNA-kompatibel spelare till Macen, ett gratis exempel är XMBC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

har du fått det att fungera? jag har samma problem. har testat precis allt utan att få det att fungera :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...