Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta plattan runt tangentbordet?

JockoR

Recommended Posts

Tjenare.

Är det någon som har bytit tangentbordsplattan, eller den platta som är runt om tangentbordet. Detta är på en den senaste vita macbooken.

Det är hela topcaset som byts, dvs tangentbord och touchpad.

...Jag antar att "solkiga färger framträder" inte räknas som en anledning att byta ut dem eller passerar under garantin...? :D

Å andra sidan gick min garanti ut för ett halvår sen. Oh well.

Det är hela topcaset som byts, dvs tangentbord och touchpad.

I see! Det var ju kanske ett jobbigt svar:) efter som den plattan bara spruckigt:) men garantin gick ut typ två dagar innan de hände:/ men då kanske man kan kolla om de ser de som fabrikstions fel!?

Är det några har som haft samma fel?

marcushedenstrom

Om topcase har spruckit tror jag att Apple byter det även utanför garantin. Ring dem och kolla.

Jag tror alla Macbooks någon gång har spruckit i fogen, typ där man lägger handlederna. Även min. Jag fick nytt topcase på garantin, men som sagt tror jag även att de byter topcase utanför garantin eftersom det är ett produktionsfel.

Hej,

Värt att fråga om byte. Min vita macbook sprack i kanten som de tydligen gör, dock inom bara någon månad efter köp, och de bytte gratis utan att fråga någonting. Sprickan var väldigt liten och den är tydligen väldigt vanlig också.

smeghead

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...