Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sätta lösenord på mapp


der_low

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag undrar om man kan sätta lösenord på en mapp så man måste ange ett lösen för att öppna den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivverktyg, Ny Avbild

 

Så gör du något i stil med detta, glöm inte bocka ur att nyckelringen inte ska minnas ditt lösenord

 

post-113-1238259796_thumb.jpg

post-113-1238259807_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att på ditt skrivbord hamnar två avbilder. I den vita lägger du din mapp/mappar, När du är klar matar du ut den genom Papperskorgen. Den du ska vara rädd om är den som heter .dmg

 

Prova några ggr så får du se. Glöm inte lösenordet, för sedan får du inte upp den om du glömt.

 

 

post-113-1238260101_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har drömt det, men går det att göra så att avbilden anpassar storleken efter innehållet? Vad ska man välja då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har drömt det, men går det att göra så att avbilden anpassar storleken efter innehållet? Vad ska man välja då?

 

Det är jag inte säker på, men man kan visst ändra i efterhand till större.

Jag brukar välja max 8 GB eller vad det är, omgående

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte så bra..se bild

 

jag får inte alls upp samma alterantiv som du..

post-17392-1238265888.png

post-17392-1238265899_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ij ja klanatade mig vist. råkade markera min hårddisk innan ja skapade avbild. det löste sig när ja startade om skivverktyg.

 

tack för bra tips poca!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, lätt göra fel i början. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Pocahontas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har drömt det, men går det att göra så att avbilden anpassar storleken efter innehållet? Vad ska man välja då?

Välj då gles skivavbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kommit på att det är grymt bra att lösenordsskydda vissa mappar. Jag la in hela min "Dokument" mapp som en avbild och skapade länkar till avbilden i själva "Dokument" mappen. Se bild:

 

Sedan borde man ju kunna göra nått script för att automagiskt mata ut avbilden om datorns skärmsläckare går på eller om man loggar ut.

post-17392-1238314738_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivverktyg, Ny Avbild

 

Så gör du något i stil med detta, glöm inte bocka ur att nyckelringen inte ska minnas ditt lösenord

 

post-113-1238259796_thumb.jpg

post-113-1238259807_thumb.jpg

 

 

Hur kom du till den här bilden???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du denna ?

 

post-113-1238959647_thumb.jpg

 

Får du om du väljer kryptera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var det jag menade men hur krypterar man? Hehe jag är bara så ny på det här som man kan vara :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var det jag menade men hur krypterar man? Hehe jag är bara så ny på det här som man kan vara :propellerbaver:

 

 

Tror du missförstår lite..du ska hitta på ett eget lösenord, som inte är alltför lätt, hur säkert det blir framgår av den färg som visas..ju fler bokstäver och ev siffror som ingår i ditt lösen desto bättre.

 

Skriver du peter eller kalle som lösenord blir det för lätt, väljer du Z2y@tYzP7y blir det genast marigare att knäcka, så det är ditt eget val vad du sätter för lösenord, du ska ju komma ihåg det också, har du det liggades under skrivbordsunderlägget, eller låter Nyckelringen komma ihåg det är det ju rätt meningslöst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nej jag pratar inte om lösenordet utan HUR du kom till dem där bilderna/skivbilden du har lagt upp på tråden?

Hur?

Kan någon förklara i stegvis hur man göra för att sätta ett lösenord, först så måste man välja mapp ... vilket jag vet .. men sen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startat skivverktyg klickar du på Ny avbild, som du finner i listmenyn

 

post-113-1250711792_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...