Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket brännarprogram ska man använda?


Nicko35

Rekommendera Poster

Är ganska ny på mac och hittar inte riktigt ett bra brännarprogram,tycker att waveburner som finns i min MacBook är så där.Är van vid Nero från min gamla pc som verkligen är ett bra prog.Letar efter ett lätt o bra prog,vad rekomenderar ni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på det inbyggda?

 

Annars finns Burn

 

Bäst är förstås Roxios Toast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket menar du med det inbyggda?Skivverktyg?Har inte lyckats bränna audio med det,dvd går galant men inte audio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Macare bränner man audiofiler med iTunes så klart! Det räcker för de flesta behov och mp3-skivor, annars är det Toast som gäller på Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes, markera spellista, och sedan Bränn skiva. Läs på lite i iTunes Hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

skapa först en spellista med de låtar du vill ha på en skiva.

 

 

 

post-113-1238230602.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Itunes funkar ju men då måste man först göra spellistor av alla sina album,sanslöst korkat att man inta bara kan markera spåren direkt i sina album och sen välja bränn skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toast eller popcorn. toast har numer samma funktioner som popcorn att kunna anpassa filstorleken till skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Itunes funkar ju men då måste man först göra spellistor av alla sina album,sanslöst korkat att man inta bara kan markera spåren direkt i sina album och sen välja bränn skiva

 

Nu har jag inte testat men du kan ( kunde i alla fall ) bränna direkt i Finder. Om Leopard kan detta vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte testat men du kan ( kunde i alla fall ) bränna direkt i Finder. Om Leopard kan detta vet jag inte.

 

 

jora...skapa en bränningsmapp och lägg i filerna som ska brännas. tryck på bränn när du känner att du är redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Jo, Leopard kan i och för sig bränna, men jag använder hellre Burn, därför att det är lättare att ställa in hur man vill ha sina CD och DVD brända. När inte bara jag själv ska använda de brända skivorna, brukar jag välja att de ska gå att läsa i både Mac och PC. Hur man ställer in systemets eget brännprogram för att få skivorna brända på det sättet, vet jag inte, men kanske någon där ute har något bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Leopard kan i och för sig bränna, men jag använder hellre Burn, därför att det är lättare att ställa in hur man vill ha sina CD och DVD brända. När inte bara jag själv ska använda de brända skivorna, brukar jag välja att de ska gå att läsa i både Mac och PC. Hur man ställer in systemets eget brännprogram för att få skivorna brända på det sättet, vet jag inte, men kanske någon där ute har något bra tips?

 

skivorna skrivs automatiskt i ett format som går att läsas både på mac o pc. så är det tänkt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...