Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag ska skaffa en iMac


Poopster

Rekommendera Poster

Tänkte bara förkunna för världen (eller åtminstånde forumet) att jag i dagarna beställde en läcker iMac med 20" skärm, 1 Gb minne och 160 Gb hårddisk. (w00t) Har inte rört en Mac sedan lågstadiet (då var det svartvita burkar). I ca 10 års tid har jag byggt mina egna PC och aldrig egentligen tänkt på alternativa lösningar (har iofs testat Linux den senaste tiden). Har dessutom länge varit trött på Windows och att man ska finna sig i all skit som kommer på köpet; kraschar, virus, seghet, sponsring av världens ondaste företag etc. Dessutom har jag alltid värderat snygg design framför låg prislapp. Ska bli riktigt spännande detta!

 

Mvh

 

Patrik

 

PS. Någon som vet hur tyst den är? Hittar ingen angivelse, men den lär ju vara tystare än min nuvarande PC. Den låter som en skördetröska. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst. Jag har 17" iMac. Den är riktigt tyst.

Lycka till med nya Mac'en.

Hit är du alltid välkommen med frågor, heureka-rop eller allmänt prat kring mac eller kring annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är den mest positivt inriktade tråd jag sett på EVIGHETER. :D

 

Välkommen, välkommen!

 

För övrigt kan jag ju säga att jag också har en iMac, dock den gamla 350Mhz :P fast den är bra ändå, och jag kör tillochmed Panther på den (!!!) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow!! Helkul!! Men tyvärr så finns de inte med fjärrkontroll.... (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vacklar ännu i mitt val...iMac eller G5....

Imac är ju så himla fräck

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall genast länka denna sida till min pc polare...bra va (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart... Ännu än nytänkare välkommen till macvärlden!!!

 

Grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart... Ännu än nytänkare välkommen till macvärlden!!!

 

Grattis :)

Jag kan bara instämma med övriga här på forumet

jag har varit mactrogen sedan 1993 och då hette modellen Performa 400

nu är det G4 som gäller... macarna har aldrig krånglat har aldrig behövt

ringa support och aldrig haft virus...

 

Kan det bli bättre... Nej Knappast

 

Nu väntar jag bara på rätt tillfälle att köpa en G5:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vacklar ännu i mitt val...iMac eller G5....

Imac är ju så himla fräck

:lol:

Bah. Klart du ska ha en G5:a poca. Ingen design i världen slår känslan av råfet prestanda... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vacklar ännu i mitt val...iMac eller G5....

Imac är ju så himla fräck

:lol:

Bah. Klart du ska ha en G5:a poca. Ingen design i världen slår känslan av råfet prestanda... ;)

Han vill nog ha en iMac G5

men då får han vänta ett tag till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall genast länka denna sida till min pc polare...bra va  (w00t)

Hör av dig när kompisen har switchat också (OBS!! GRATIS LÄSK TILL ALLA SWITCHERS) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahupp...

---------

"Hej.....

Du kan hälsa den där ronny på forumet att kompisen switchar inte, så han kan behålla läsken."

Perra

--------

:lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner ingen som frivilligt bytt från Mac till något annat... :lol:

 

Byte pga jobb bytte är möjligt, dock, men inget som jag kan komma ihåg... Alla jag känner som har koll på datorer tycker ungefär "Oooo, Mac, mums". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de vänliga orden! :P Har faktiskt pratat med en polare om att byta upp mig till Mac ett tag. Han sa att både han och några av hans vänner var så gott som där. Och nu har jag tagit första steget. Ska bli kul att se om de andra också kommer till insikt. ;)

 

Ingen design i världen slår känslan av råfet prestanda...

För min egen del tänker jag "hellre entré med klass än med hastighet", men G5-burken är långt från ful och iMacen är inte slö, så "whatever floats your boat" eller hur? ;)

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaargh! Idag försökte TNT leverera min efterlängtade iMac, men ingen var hemma. Trodde det skulle dröja åtmindstånde en vecka till... Jag jobbade och min sambo var och hälsade på sin mor. Det suraste av allt var att de var här 13.50 och försökte leverera (enligt meddelandet de lämnade) medan min sambo åkte runt 13.30 ! :rolleyes: Varför kunde hon inte väntat en halvtimme med sin lilla utflykt? Jag har surat på henne hela kvällen! :lol:;)

 

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du fått din iMac så får du fortlöpande berätta om den. :lol:

 

Blir den het, med en så stor hårddisk som 160GB och max minne?

Sånt kan vara intressant att veta.

Räknade på en igår, i samma utförande som det du beställt, samt med Bluetooth inmonterat från början.

 

Hamnar på nästan 31.000:- med AppleCare (w00t)

 

iMacplaner.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag här med min nya iMac och är besviken... på mig själv, för att jag inte köpt Mac förrän nu! :lol: Den är helt otroligt läcker, snabb som attan och Mac OS X är Guds gåva till mänskligheten. Jag har inte rört en mac på 12 år, utan hållt mig till Windows (usch) och lite Linux. Men det här, det är något i hästväg. Snacka om att jag är nöjd!!!

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar varför inte Apple håller sig framme på t.ex. bibliotek och ställen där man hyr tid på datorer. Det borde kunna fixa priser som tilltalar så fler får tillfälle och använda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Är den så tyst som du förväntat?

Hur är det med värmeutvecklingen?

 

Kul att du är nöjd, avundas dig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas, den är inte minsta varm vad jag kan avgöra iaf (har haft igång den i snart 24 h i sträck). Den är dock inte helt tyst. När man har kört länge med den så hörs fläkten lite grand, men när man precis väkt den ur energisparläget och bara slösurfar hörs inget alls. Det är imponerande. Och när fläkten går för fullt är det ändå inte störande. Man tänker knappt på det.

 

 

/Patrik

 

Ps. Hur läckert är det inte med den där pulserande vita lampan på skärmen, när man kör viloläget?! (w00t) Det syns inte ens att det sitter en lampa där. Riktigt läcker detalj, tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...