Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda iPhoto-bilder i andra program?


SixxStar

Rekommendera Poster

Hej...

 

Konverterade från pc och skaffade en iMac för ett par veckor sedan.

Har sedan dess fört över filer, bilder, filmer och musik till Macen.

 

När jag kopierade över bilderna, så använde jag iPhoto genom att importera dom dit.

Men det kanske jag inte skulle gjort? Hur kan jag nu använda bilderna i andra program så som Photoshop osv? Verkar väldigt omständigt...

 

Ska man behöva ha TVÅ bibliotek med bilder för att kunna använda alla i både Photoshop och iPhoto?

 

Jag har ju bilderna fortfarande kvar på gamla datorn, så det är ju bara att göra om processen, eller har ni något annat bra knep?

 

Tacksam för snabbt svar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara till att dra bilden till skrivbordet från iPhoto eller så ställer du in i inställningarna att du vill redigera med PS :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så anger du ett externt program för alternativ redigering direkt i iPhotos inställningar. Allmänt - Redigera bild - (drop down meny) I programmet... klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... det där fungerar ju så klart.

Men om jag bara vill jobba med bilder i Photoshop, och inte alls ha iPhoto öppet, utan kunna öppna dom bilder jag vill jobba med, direkt i Photoshop. Kan jag då komma åt dom därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... det där fungerar ju så klart.

Men om jag bara vill jobba med bilder i Photoshop, och inte alls ha iPhoto öppet, utan kunna öppna dom bilder jag vill jobba med, direkt i Photoshop. Kan jag då komma åt dom därifrån?

 

i mappen bilder finns det en mapp som heter iPhoto Library, höger klicka på den och välj visa paket innehåll, gå till mappen originals där finns alla dina bilder sorterade efter årtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så anger du ett externt program för alternativ redigering direkt i iPhotos inställningar. Allmänt - Redigera bild - (drop down meny) I programmet... klart!

Det va ju det jag skrev ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop - file - open

Där finns hela iPhoto biblioteket tillgängligt om du kollar ute i vänsterkanten på fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va ju det jag skrev ;)

 

Nja, du skrev att man skulle dra ut bilden på skrivbordet... ;-)

 

 

Red: ...och om jag läst hela din mening så var det just det du skrev ja (skäms)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, nu ser allt mycket tydligare ut för mig.

Ovärderligt forum det här! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du skrev att man skulle dra ut bilden på skrivbordet... ;-)

 

 

Red: ...och om jag läst hela din mening så var det just det du skrev ja (skäms)

:utskallning:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...