Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda i dockan


larslucidor

Rekommendera Poster

larslucidor

Jag har en vid det här laget "lastgammal" iPod 3g från året -03. Den brukar ladda i sin docka hemma, men nu på ett hotell upptäckte jag till min glädje att det fanns en fin Bose-spelare med iPoddocka. Det står att den är för iPod och passformen är lika bra som hemma. Men min iPod laddar inte i dockan. Skiljer sig dagens dockor mot gårdagens?? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en vid det här laget "lastgammal" iPod 3g från året -03. Den brukar ladda i sin docka hemma, men nu på ett hotell upptäckte jag till min glädje att det fanns en fin Bose-spelare med iPoddocka. Det står att den är för iPod och passformen är lika bra som hemma. Men min iPod laddar inte i dockan. Skiljer sig dagens dockor mot gårdagens?? :-(

 

Jag kan inte ge ett definitivt svar, men jag skulle kunna tänka mig att iPod Touch skiljer sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larslucidor

Hur menar du? Skulle bara just iPod touch ha en annan standard? Lite underligt - det är ju exakt rätt kontakt. Om en förändring´skett är den mjukvarumässig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde något på macforum i Göteborg om att de ändrat några stift i kontakten nyligen. Köpte en något år gammal batteriladdare till iPod och jag tror han sa att den inte funkar med nano (G4) & touch (G2). Fast den funkar bra med nano (G3) & touch (G1). Dessutom funkar min jättegamla synksladd från mini bra fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...