Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När släpps 3 abonnemang till iphone?


Superbd

Rekommendera Poster

ursäkta men jag tror denna tråden redan finns, men är det nån som vet när 3 abonnemangen släpps till i-phone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TRE har sagt lite inofficiellt att man vägrar förhandla med Apple till de priser Apple vill ha och man vägrar också anpassa sig efter Apple....så förmodligen får du vänta tills den någon gång släpps helt fritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att tre alltid micklar lite med programvaran i telefonerna. Tror knappast att apple tillåter det, så det lär knappast hända att tre säljer iPhone.

 

Har provat att köra men en icke tre-telefon, dock 3g-telefon, men så fort man kom in i ett område där tre hade egen täckning så försvann all täckning på mobilen och man kunde inte ringa. Ville jag ringa så fick jag köra utanför malmö för att få täckning igen.

 

Pratade med tre om detta, de var förvånade att jag kunde få täckning alls, var jag än var, då de låser "sina" telefoner till sin programvara. Deras sim-kort ska inte fungera på en telefon som inte är tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med tre om detta, de var förvånade att jag kunde få täckning alls, var jag än var, då de låser "sina" telefoner till sin programvara. Deras sim-kort ska inte fungera på en telefon som inte är tre.

 

 

Nu pratar du i nattmössan. :nattinatti:

Deras telefoner funkar bra sålänge telefonen stödjer 3G, det finns inget krav på att det ska vara deras mjukvara i telefonen.

 

Deras simkort fungerar däremot inte om telefonen bara stödjer GSM.

Jag själv använder TRE i min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt.... telefonen jag köpte var 3g... enligt tre så skulle det inte fungera med annat än just deras telefoner.

 

Det var en Nokia 5140, dock så kan man inte se de tekniska detaljerna om den på nokia längre.

Vet dock att jag kollade noga att det stödde 3g då jag behövde en stryktålig telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit 3-kund i flera år och använt 3-brandade såväl som olåsta telefoner. Den enda skillnaden dem emellan är att vissa av deras egna tjänster inte fungerar i obrandade telefoner. Att ringa och skicka meddelanden samt datatrafik fungerar oavsett om telefonen innehåller deras egna programvara eller originalprogram från tillverkaren. All funktionalitet du behöver finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt.... telefonen jag köpte var 3g... enligt tre så skulle det inte fungera med annat än just deras telefoner.

 

Det var en Nokia 5140, dock så kan man inte se de tekniska detaljerna om den på nokia längre.

Vet dock att jag kollade noga att det stödde 3g då jag behövde en stryktålig telefon.

 

Nokia 5140 är en gsmtelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar ja, men enligt specifikationen i affären så fungerade även 3g-nätet.

 

Funkade gjorde det inte iallafall. Och svaret jag fick ifrån tre var att det enbart fungerade med just deras telefoner.

 

Bra att veta iallafall.

 

Tillbaka till frågan. Eftersom tre vill köra med egen programvara för att utnyttja alla deras tjänster så är det troligt att de inte kommer att få sälja den för apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre fungerar även att köra i nyare GSM-telefoner,

jag har kört 3 i SE K750, W810, Nokia 3250, 3230, 6230i för att nämna några...

Dock kan kanske detta vara lite olika på vart man befinner sig, i vissa delar av landet har 3 slutat med GSM (vill jag minnas)

I Norrland fungerar det dock utmärkt att köra 3 i en GSM telefon!

 

(3 använder sig av telenors gsmnät)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TRE har sagt lite inofficiellt att man vägrar förhandla med Apple till de priser Apple vill ha och man vägrar också anpassa sig efter Apple....så förmodligen får du vänta tills den någon gång släpps helt fritt.

 

Tre vet uppenbarligen inte vilket företag de har att göra med.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...