Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar Visual Basic i Office 2008 nu?


fuckintosh

Rekommendera Poster

Funkar Visual Basic i Office 2008 nu? Jag har läst att Visual Basic inte funkar i office 2008 för mac. Är det problemet löst nu? Hittar inte riktigt info om det.

 

Är det buggigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det funkar inte. Det är inte ens implementerat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alldeles säkert att de inte har fixat det? Funkar inte makron heller? Jag hittar någon info som jag tolkar att makron i alla fall inte ska förstöras av att öppnas i den "nya" versionen. Tolkar jag det rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej makron fungerar inte. En av anledningarna till att Mac aldrig blir något alternativ för storföretagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste skaffa windows på den här silvriga leksaken. Jag står inte ut längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej makron fungerar inte. En av anledningarna till att Mac aldrig blir något alternativ för storföretagen.

 

Makron funkar, men inte VBA makron. Skillnad mellan dessa.....(Kolla under "Tools->Macros")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt av Microsoft att det ska fixas till nästa version av Office for Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt av Microsoft att det ska fixas till nästa version av Office for Mac

Men det dröjer ju flera år innan dess, vad jag förstår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Makron funkar, men inte VBA makron. Skillnad mellan dessa.....(Kolla under "Tools->Macros")

De makron jag använder måste jag gå in och skriva om lite i visual basic varje år när jag ska göra en ny fil för året. För att hitta alla ställen som jag måste ändra (mest namn) kör jag felsök. Visual basic hittar felen. Jag skulle vilja lära mig mer om visual basic till excel och inte tvärtom förhindras att använda det. Det är ju skitbra.

 

Jag önskar att så många som möjligt ville gnälla på apple om detta. Alltid skicka en felrapport t ex. Har macworld skrivit om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att så många som möjligt ville gnälla på apple om detta. Alltid skicka en felrapport t ex. Har macworld skrivit om det?

Vad har Apple med Microsofts produkter att göra? Klaga hos Microsoft!

Ja, MacWorld har skrivit om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har Apple med Microsofts produkter att göra? Klaga hos Microsoft!

Ja, MacWorld har skrivit om det.

Apple är en leksak som jag behöver köra Microsofts program på. Men du har en poäng och nu har jag skickat feedback inifrån excel till microsoft: Hjälp, Skicka feedback på excel.

 

"I miss Visual Basic and macro for mac. Excel 2008."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag skickat feedback inifrån excel till microsoft: Hjälp, Skicka feedback på excel.

 

"I miss Visual Basic and macro for mac. Excel 2008."

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att så många som möjligt ville gnälla på apple om detta. Alltid skicka en felrapport t ex. Har macworld skrivit om det?

 

Varför ska vi gnälla på Apple för att de har implementerat AppleScript istället för Microsoft Visual Basic?

AppleScript är Apples makrospråk som även är integrerat med Automator, som man kan skapa många funktioner och arbetssätt med. Mjukvara skriven särskilt för Mac använder detta, exempelvis Apples eget iWork paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska vi gnälla på Apple för att de har implementerat AppleScript istället för Microsoft Visual Basic?

AppleScript är Apples makrospråk som även är integrerat med Automator, som man kan skapa många funktioner och arbetssätt med. Mjukvara skriven särskilt för Mac använder detta, exempelvis Apples eget iWork paket.

Därför att ingen av mina kunder, som ska få excelfilen, har mac och då känns det korkat att lägga ner massvis med jobb på att försöka lära sig applescript och skriva om alla makron i visual basic till apples hittepåspråk. Jag har försökt lära mig automator men min hjärna och Steve Jobs hjärna fungerar tydligen inte på samma sätt, för jag fattar ingenting. Jag vill ha Visual Basic i excel och får leva med office 2004 tills det finns för en ny version. Det blir jobbigt när alla andra byter till 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...