Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken bildskärm har ni?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Lacie photonvision 20" har jag här… mycket nöjd. I mitt tycke gör LaCie de bästa skärmarna, både crt och tft. Mycket smart och bra fot till skillnad mot apple cinema displays. Pivot-funktion. Billigare (iofs marginellt) än apple cinema display 20". (ca 13 000:- ink moms)

 

Uppställningsanordningen av apple cinema displays är i mitt tycke deras stora svaghet. Mycket stor onödig ram utanför skärmens kanter är också helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat lite på tft-skärmar, och märkt att det verkar vara samma upplösning på 17 och 19 tummare (w00t) (w00t)

Gissa om jag blev förvånad. Jag ska också köpa en skärm nån gång, när jag har råd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle satsa på en samsung 193 TFT (19"). Hade en sådan på jobbet (försvann dock vid ett inbrott...) och var helnöjd med den. Färghållningen verkade helt ok för att vara en TFT.

Hemma kör jag annars en traditionell Nec-skärm. Och är mycket nöjd med den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lacie photonvision 20" har jag här… mycket nöjd. I mitt tycke gör LaCie de bästa skärmarna, både crt och tft. Mycket smart och bra fot till skillnad mot apple cinema displays. Pivot-funktion. Billigare (iofs marginellt) än apple cinema display 20". (ca 13 000:- ink moms)

 

Uppställningsanordningen av apple cinema displays är i mitt tycke deras stora svaghet. Mycket stor onödig ram utanför skärmens kanter är också helt fel.

Du menar de gör de bästa skalen med sina loggor på ;) Innanför sitter där nåt annat ex Sony skärmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Apple borde sälja billiga 17" widescreenskärmar. Precis samma som sitter i iMac 17" och PowerBook 17". Jag tycker bara mer och mer om widescreen och kan knappt tänka mig att gå tillbaka till "highscreen".

Synd att alla widescreenskärmar från Apple är jättestora och jättedyra.

Formac, till exempel, varför gör inte dom widescreen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...