Anna Muller Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Vi ska göra ett skönt reportage och besöka ställen där Macen används lite otippat, och behöver er hjälp - har ni varit någonstans och råkat se att de kör Mac på ett ställe som du absolut inte hade kunnat ana? Tipsa oss! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomhowler Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Arlandas VipLounge, typ 5 fina iMacar som kör Win XP... suck Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 7Eleven på centralstationen i Göteborg har 2 iMacar (alu) som surfdatorer för Sidewalk Express Pressbyrån inne i Frölunda Torg har samma sak även de Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Dansforum (PAS) i Göteborg har även de Macar lite överallt Link to comment Share on other sites More sharing options...
fsk Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Bukowskis lilla auktion vid norra station i Sthlm kör nya fina iMacs till att kolla objekt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruergård Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Ted Bernhardtz i Göteborg kör vita Macbooks som kassadatorer, mycket stiligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Jag har för mig att kassorna i Lager 157 i Gällstad har iMac. Bonnigt och bra. "Med reservation för ev. hjärndöd medlem." Link to comment Share on other sites More sharing options...
lundare Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Det finns (eller fanns iaf) en eMac hos Volvo i Nässjö och en iMac Globe 15" hos Volvo i JKPG. De bara stod och gjorde ingenting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Ted Bernhardtz i Göteborg kör vita Macbooks som kassadatorer, mycket stiligt! Samma sak gäller en klädaffär på Andra Långgatan, ca nr 18. iMac och dessutom AirPort Express för musiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Vi ska göra ett skönt reportage och besöka ställen där Macen används lite otippat, och behöver er hjälp - har ni varit någonstans och råkat se att de kör Mac på ett ställe som du absolut inte hade kunnat ana? Tipsa oss! Vet inte om det räknas som otippat men mina tatuerare kör med Mac Mini & iMac Alu i resp. studio. Dessutom med Airport Express till musikspelande o trådlöst nätverk som inkluderar skrivare mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagman Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Om jag minns rätt så läste jag för något år sedan att FORD hade ett stort antal Mac mini ute i produktionen i sina fabriker i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Bilkompaniet (ett ställe i Malung som säljer Volvo) har en bondi iMac som server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lundare Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Reklamia i Nässjö har en bunt iMacs och några MacPros, tyvärr kör dom Vista... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iTobi Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Grundskolan Fäladsgården hä i Lund har gått mot strömmen och köpt varsin macbook till alla lärare, IT-avdelningen blev inte så glada eftersom det är PCmuppar... men alla lärare blev OTROLIGT glada. Macsupport i malmö har levererat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjogreno Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Pressbyrån på Mölndals bro i GBG har en iMac stående, dock med vista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell@km-ide.se Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Vi ska göra ett skönt reportage och besöka ställen där Macen används lite otippat, och behöver er hjälp - har ni varit någonstans och råkat se att de kör Mac på ett ställe som du absolut inte hade kunnat ana? Tipsa oss! Östra Emterviks hembygdsförening använder en MacBookPro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnes Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Pressbyrån, Orminge centrum, har tre iMac Alu. Vilket OS de kör vet jag inget om. Står snyggt på en rad innanför fönstret som vetter ut mot centrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landberg Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 vdn för skara sommarland kör macbook:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimzaan Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Kennedies (tror jag att det var, är inte så klädintresserad) i Mariebergs köpcentrum har en iMac i kassan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnes Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Hedengrens bokhandel vid Sturegallerian har i många år, vid infodisken en trappa ner, haft en iMac globe som stuckit upp mellan bokhögarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godisemo Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 När jag var inne i gleerups bokhandel i lund häromdagen såg jag till minförvåning att de hade satt dit minst 3 imacar. men jag förstår inte riktigt vad de ska användas till Link to comment Share on other sites More sharing options...
noname93 Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 I skolan har vi en gammal Macintosh IIcx eller något i den stilen.. Den gör faktiskt inget. Sen har vi också en annan Macintosh som är gammal och funkar som stjärnkarta... Tyvärr har jag inte sett den men en lärare har sagt det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Centralstation/Pressbyrån i Gnesta tre st iMacar. Jaha, ser nu, verkar inte så ovanligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Dr Gregory House svängde omkring med en MBP i kvällens avsnitt (körde iChat med sjukling i Sydpolen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Konstmuséet Arken i Ishøj mellan Köpenhamn och Køge har några aluminium-iMacar som besökarna får pilla på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.