Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Va! En Mac här ?

Anna Muller

Recommended Posts

Anna Muller

Vi ska göra ett skönt reportage och besöka ställen där Macen används lite otippat, och behöver er hjälp - har ni varit någonstans och råkat se att de kör Mac på ett ställe som du absolut inte hade kunnat ana? Tipsa oss!

Arlandas VipLounge, typ 5 fina iMacar som kör Win XP...

suck

A_bite_of_the_apple

7Eleven på centralstationen i Göteborg har 2 iMacar (alu) som surfdatorer för Sidewalk Express

Pressbyrån inne i Frölunda Torg har samma sak även de

A_bite_of_the_apple

Dansforum (PAS) i Göteborg har även de Macar lite överallt

Bukowskis lilla auktion vid norra station i Sthlm kör nya fina iMacs till att kolla objekt....

Jag har för mig att kassorna i Lager 157 i Gällstad har iMac. Bonnigt och bra. "Med reservation för ev. hjärndöd medlem."

Det finns (eller fanns iaf) en eMac hos Volvo i Nässjö och en iMac Globe 15" hos Volvo i JKPG.

De bara stod och gjorde ingenting.

Ted Bernhardtz i Göteborg kör vita Macbooks som kassadatorer, mycket stiligt!

Samma sak gäller en klädaffär på Andra Långgatan, ca nr 18. iMac och dessutom AirPort Express för musiken.

rickard1234
Vi ska göra ett skönt reportage och besöka ställen där Macen används lite otippat, och behöver er hjälp - har ni varit någonstans och råkat se att de kör Mac på ett ställe som du absolut inte hade kunnat ana? Tipsa oss!

Vet inte om det räknas som otippat men mina tatuerare kör med Mac Mini & iMac Alu i resp. studio. Dessutom med Airport Express till musikspelande o trådlöst nätverk som inkluderar skrivare mm. :borstatanderna:

Om jag minns rätt så läste jag för något år sedan att FORD hade ett stort antal Mac mini ute i produktionen i sina fabriker i USA.

Bilkompaniet (ett ställe i Malung som säljer Volvo) har en bondi iMac som server.

Grundskolan Fäladsgården hä i Lund har gått mot strömmen och köpt varsin macbook till alla lärare, IT-avdelningen blev inte så glada eftersom det är PCmuppar... men alla lärare blev OTROLIGT glada. Macsupport i malmö har levererat

kjell@km-ide.se

Östra Emterviks hembygdsförening använder en MacBookPro

Pressbyrån, Orminge centrum, har tre iMac Alu. Vilket OS de kör vet jag inget om.

Står snyggt på en rad innanför fönstret som vetter ut mot centrum

vdn för skara sommarland kör macbook:P

Hedengrens bokhandel vid Sturegallerian har i många år, vid infodisken en trappa ner, haft en iMac globe som stuckit upp mellan bokhögarna.

• 3 weeks later...

När jag var inne i gleerups bokhandel i lund häromdagen såg jag till minförvåning att de hade satt dit minst 3 imacar. men jag förstår inte riktigt vad de ska användas till :P

I skolan har vi en gammal Macintosh IIcx eller något i den stilen.. Den gör faktiskt inget. Sen har vi också en annan Macintosh som är gammal och funkar som stjärnkarta... Tyvärr har jag inte sett den men en lärare har sagt det. :)

Dr Gregory House svängde omkring med en MBP i kvällens avsnitt (körde iChat med sjukling i Sydpolen).

Konstmuséet Arken i Ishøj mellan Köpenhamn och Køge har några aluminium-iMacar som besökarna får pilla på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...