Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Limewire tillhåll för välkänd trojan


Pocahontas

Rekommendera Poster

Testade Trojanbortagaren...

post-113-1238093149_thumb.jpg

 

Laddar ju inte ner något från Limewire så... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som ens använder sig av Limewire nu för tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som ens använder sig av Limewire nu för tiden?

Det har väl hänt, men inte speciellt ofta det senaste året...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurig var väl denna sajt..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

nu laddar jag inte ned musik längre för jag tycker Spotify är precis allt det jag letat efter. Jag kan lyssna på bra musik, gratis (med en gnutta reklam ibland) och jag behöver inte fylla upp min hårddisk med en massa mp3-or. Förr använde jag Limewire

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurig var väl denna sajt..

Man måste ju installera skiten själv, ljusår från windows-helvetet andra måste genomlida och som konsekvens förstör mycket av glädjen och nyttan med det öppna & fria internet.

 

Jag tycker fortfarande att AV mjukvara är onödig därför att

1. Laddar du ner okänd mjukvara som dessutom kräver admin lösenord så ber du om problem. Skyll dig själv.

2. Det mesta av skräpet finns i porr- och piratvärlden. Undvik mjukvara från dem och det ska inte vara några problem.

3. Det går fortfarande att identifiera okända processer i Aktivitetshanteraren, undersöka vad det kan vara för något på nätet, och till sist leta rätt på filerna på hårddisken och eventuellt radera dem manuellt och döda processerna i AH.

 

Det finns många processer med underliga namn som man kan se i AH under "Alla processer", men det går som sagt att identifiera på nätet. Nu är det inget att kontinuerligt hålla koll på, bara när datorn börjar bete sig annorlunda.

 

Det här var väntat men det blir inte värre än så här, det är bara Windows som tillåter installationer direkt från webbsidor och annat. Surfa lugnt alltså. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt, vi som är vana vid Mac går säkerligen inte på det.. :crossfingers::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...