Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3g


Tok_Pelle

Rekommendera Poster

Jag har lite problem med min iPhone 3G (nyköpt via halebop)

 

När min iphone tappar 3g-täckning och går över till gsm/edge så går den inte över

till 3g igen när det finns tillgängligt,

man måste slå på/av flygplansläge för att den ska hitta det igen.

 

jag har kollat på dom platser detta sker och gjort en jämförelse med en SonyEricsson K610i

den klarar detta utan problem, så det är inget fel på nätet!

 

Jag gick in i en Teliabutik för att få problemet dokumenterat, och sa att jag kan tänka mig att

komma in dagligen i en vecka för att visa att det är ett konstant problem.

(detta tänkte jag göra för att undvika "Inget fel konstaterat" + undersökningsavgift från anovo)

men teliabutiken säger att även om det dokumenteras från personalen där finns det inga garantier på

att den repareras/byts ut...

 

Är det verkligen så att man köpt en "Fungera ibland telefon" för 6000:-?

 

Självklart har jag nyaste mjukvaran och har inte hittat på något fuffens med telefonen..

Vet även att det varit problem med 3g tidigare på iPhone men de.t ska väl vara ordnat

med mjukvaru uppdatering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ingen skillnad, samma problem ändå=(

 

Och det tråkigaste av allt (om den skulle bytas ut) är ju att jag lämnar in en ny/2 dagar gammal telefon

och får en "utbytestelefon" tillbaks som med största sannolikhet är äldre än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ingen skillnad, samma problem ändå=(

 

Och det tråkigaste av allt (om den skulle bytas ut) är ju att jag lämnar in en ny/2 dagar gammal telefon

och får en "utbytestelefon" tillbaks som med största sannolikhet är äldre än så...

 

Du kan få en äldre, men du kan ju lika gärna få en ny? :P

 

Finns program som man kan kolla upp när den tillverkades, men hellre en 6 månader äldre telefon som funkar än en ny som inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är ju iofs sant!

men enl Teliabutiken (Storgatan Sundsvall) finns det inga garantier

på att detta åtgärdas vid en inlämning, jag kan alltså få tillbaks den utan åtgärd och bli debiterad

undersökningsavgift!

 

Och det jävligaste av allt vore ju om dom "kom på" att den var fuktskadad:D sånt händer ju hör man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ingen skillnad, samma problem ändå=(

 

Och det tråkigaste av allt (om den skulle bytas ut) är ju att jag lämnar in en ny/2 dagar gammal telefon

och får en "utbytestelefon" tillbaks som med största sannolikhet är äldre än så...

 

Återställt utan backup också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lokaliserat felet till mitt sim/abb...

Hittade ett gammalt telia sim, och med det fungerade det utan problem!

 

Mejlade Halebop och bad dom kika på mitt abbonemang alt skicka ut ett nytt sim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

festligt..talibanläran "..att alltid återställa", mycket religion i skolan med inriktning tro, inte matte med inriktning sannolikhet..skönt att jag valde det senare :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...