Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låter som tusan när jag kör DVD!


Svenka78

Rekommendera Poster

Jag har köpt nya minin och är grymt nöjd hittills! Men när jag slängde in en DVD skiva så låter den så mycket att det är störande om man inte kör tok högt på högtalarna vill säga. Ska det vara så? Låter den mycket när man kör DVD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är normalt. Så snabba DVD-rom låter så mycket. Ett tips är att rippa dina dvd till hårddisken och kör dem därifrån istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för snabbt svar. Som ny mac användare så undrar jag hur jag rippar dvd till hårddisken. Kan jag även göra detta med hyrda filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mountainman

"Kan jag även göra detta med hyrda filmer?"

 

Det får man ju inte... :P

 

Men att rippa sina egna DVD filmer gör man med Mactheripper för att rippa hela DVDer och Handbrake för att få typ h264 filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är klart att man inte får! Förlåt! :D

 

Antar att det är ett program man laddar ner? Och var gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är klart att man inte får! Förlåt! :D

 

Antar att det är ett program man laddar ner? Och var gör jag det?

 

japp det är program. du kan söka på porgramnamnen på http://www.macupdate.com/ eller http://www.versiontracker.com

 

det är bra sidor att botanisera på. men kom ihåg att inte ladda ner för många program du inte behöver när du väl är där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns ett program där man manuellt kan ställa in (sänka) hastigheten på dvd-läsaren, så att den inte låter så mycket. kommer inte på vad det heter bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

´Nej gubbs, detta kan inte vara rätt. Om du jämför med en PS3 a eller (god forbid) en XboX så

är mini nästan helt ljudlös. Visst hackar det och låter innan filmen kommer igång (ni vet vad jag

menar) men när filmen spelar kan man ha mycket låg volym och inte höra någon fläkt eller annat.

 

Va har du för spec's på din mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underlaget kan väl göra skillnad. Vissa skrivbord/hyllor blir till rena resonanslådorna och förstärker fläkt- och DVD-spelarljud. Testa att ställa minin på en musmatta eller liknande och se om ljudet dämpas något.

 

Sen finns ju faktiskt också möjligheten att det är något fel på just denna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den nya minin och den står under tv:n på en stabil tv-bänk. Så det borde inte vara ett problem, men jag kanske borde ta kontakt med Apple butiken jag köpte den i då. För det låter så mycket att det stör, tom när jag har ganska högt ljud på. Och att kunna använda minin som DVD spelare var verkligen ett av mina krav när jag köpte den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den nya minin och den står under tv:n på en stabil tv-bänk. Så det borde inte vara ett problem, men jag kanske borde ta kontakt med Apple butiken jag köpte den i då. För det låter så mycket att det stör, tom när jag har ganska högt ljud på. Och att kunna använda minin som DVD spelare var verkligen ett av mina krav när jag köpte den!

 

Jag skulle definitivt lämna tillbaka den. Den skall verkligen inte ge ifrån sig några ljud

förutom de korta sekunder när den söker på DVD'n efter Meny o liknande grejsemojs.

 

Min är oerhört tyst (allt e relativt men jag är vad PS3 annvändare)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...