Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildlagringsprogram för proffs?


cjfworldwide

Rekommendera Poster

cjfworldwide

Någon som kan ge mig något alternativ på ett bra, pålitligt

program för att lagra och ha en bra översikt för bilder?

 

Tack på förhand

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan ge mig något alternativ på ett bra, pålitligt

program för att lagra och ha en bra översikt för bilder?

 

Tack på förhand

Jesper

Jag antar att du tänker på en databas för bilder. Portfolio är en av dom som i många många år använts på bildbyråer och tidningar.

 

Extensis Portfolio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Iview Media Pro och tycker att den är enkel att hantera.

Det finns kompetenta och bra funktioner i programmet.

 

Annars har du ju Canto Cumulus som anses vara ett väldigt bra medie-databas.

 

I båda programmen finns HTML-stöd för publicering på webben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

q.gif

 

Min absoluta favorit - QPict, så snabb, så läcker och så kompetent. Här kan du också samla typsnitt, animerade gif, QT-filmer, ikoner, mp3or och mycket annat. Qpict

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joachim Johansson

Jag använder också iView Media Pro, som är ett av de mest kompetenta prorammen på marknaden just nu. Men jag ser verkligen fram emot nästa version av Portfolio som förhoppningsvis blir en mer komplett produkt än tidigare. Dt främsta felet med Portfolio nu är att den inte kan skriva tillbaka de nyckelord man själv lägger till tillbaka till filerna.

 

Just den funktionen är nödvändig om du kommer att skicka dina filer till någon annan. Då är det ju trevligt om till exempel ccopyrightinformationen finns kvar i bilden. Likaså om du tappar din databas på något sätt (shit happens).. Då är dt bara att läsa in bilderna igen och alla dina kommentarer kommer automatiskt med i nästa version.

 

Norska (?) Fotostation är också på gång med en OS X-version, som ska komma mycket snart. Fotostation är lite av ett standardprogram på många tidningsredaktioner och andra bildintensiva arbetsplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...