Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorld.se slår nytt besöksrekord


Calle Wollner

Rekommendera Poster

Calle Wollner

Förra veckan slog MacWorld.se besöksrekord. Vi hade drygt 110 000 unika besökare och över en miljon sidvisningar! Ett stort tack till alla läsare gjorde detta möjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rock On! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv surfade jag in från tre olika datorer och min mobil...... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra er besvikna, men chansen är stor att detta kommer sig av att många använder beta-versionen av Safari 4.

 

Startsidan med alla favoriter, uppdaterar varje gång alla sajter som visas som favoriter. Så även om man den dagen inte besökt er site, har Safari "besökt" sajten. Därigenom får ni många fler hits än vanligt.

 

Oavsett detta, kul att det går bra för MacWorld! :)

 

P.S. Själv besöker jag sajten varje dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Safari 4 är så pass utbrett att det påverkar statistiken i den här omfattningen...

 

Själv tror jag mycket beror på att ni släpper "nyheter" (sätter det inom citationstecken eftersom en del är mer av typen "fredagshumor" och "ny låt tillagd i iTunes Store") ofta, vilket gör att det syns ofta på IDG:s förstasida + att ganska många av dessa är av lite provocerande typ, både för Windows- och Mac-anhängare/användare.

 

Själv är jag inne på MW flera gånger varje dag. Om inte annat så för att följa kommentarerna som ibland är väldigt underhållande. :rolleyes:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till oss! :P

Jag skulle även tro att det ständigt ökande antalet Macanvändare bidrar ganska kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

110000 besökare under vilken period? Är det på en vecka? Alltså dryga 15700 besökare per dag är ju inte så tokigt. Grattis. Hur många macanvändare finns det i sverige på ett ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...