Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljud via airtunes från film


Gribby

Rekommendera Poster

Går det inte att få ljud ut via airtunes från en film som visas i itunes? Det funkar bra med musik, men när jag kör film (tillagd i biblioteket via Videodrive) får jag inget ljud. Hade varit smutt att ha tillgång till itunes sorteringsmöjligheter och ändå få synk på ljudet i fjärrhögtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med Airfoil. De har en inbyggd funktion som löser det. Problemet är att det blir osynk mellan ljud och bild då det är en fördröjning när man skickar ljudet till högtalarna. Spelar ingen roll när man lyssnar på musik men blir lite irriterande när man tittar på film. Men Airfoil skall som sagt greja det i den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Airfoil, men det är som sagt lite irriterande att se på film med osynk på ljudet... Vet att det funkar med Airfoils egen filmspelare, men jag vill ha tillgång till sorterings- och spellistefunktionerna i itunes. Ingen som vet om det ska funka att få ljud via airtunes även från film? Eller beror felet på att jag lagt till filmerna via Videodrive? Det skapar ju bara en refensfil i itunes-biblioteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...