Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mus och tangentbord fungerar inte efter uppgradering till Mac OS 10.5.

Hans Montelius

Recommended Posts

Hans Montelius

Hej,

jag har en MacBook som är ansluten till externt tangentbord och mus via tråd och extern skärm. Efter uppgradering till Mac OS 10.5.6 fungerar inte externt tangentbord eller mus längre. MacBookens styrplatta och eget tangentbord fungerar. Någon som har lösningen på detta problem?

Du kan ju pröva med att ta ur kontakten/kontakterna, göra en omstart och sedan plugga in (jag antar att det är via USB) kontakten till det externa tangentbordet i Macbooken igen. Funkar det så kan du nog plugga in musen i det externa t-bordet. Funkar det inte så testa med musen bara.

Har du installerat dfu-fixen så du kan jailbreaka iPhonen?

Hans Montelius

Knivskarp: tyvärr, jag har testat det du har föreslagit, men de fungerar fortfarande inte.

Tonårsjesus: jag antar att ditt svar har hamnat lite fel.

MVH, /Hans

Hans Montelius

Hej Sinatora, tack för svaret. Nu vet jag att jag inte är ensam. Dock är jag ingen tekniker och alla råd jag fann när jag länkade vidare är rena grekiskan för mig. Det jag inte begriper är varför inte Apple kommer med en fix till OS 10.5.6 om detta är ett känt problem. Det var för att slippa dessa problem som jag bytte fån PC till Mac, men nu känns det som ur askan i elden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...