groknet Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Hej Var kan man få tag på en freeware ircklient för mac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheSeal Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Hej. Här finns ett gäng. http://osx.iusethis.com/search?q=irc&order=users Colloquy använder jag och tycker är nice! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MERapelsin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Finns bara en klient för OS X och det är macirssi, resten är riktigt dåliga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
groknet Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 OK Tack :-) ska kolla.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
obba Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Kör du Firefox så finns Chatzilla som plug-in. Fungerar mkt bra tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanskenGbg Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 X-Chat är alltid en höjdare annars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MERapelsin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 X-Chat är alltid en höjdare annars Ja direkt från träsket open source som är värdelöst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tigercop Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 IRC...? Var inte det typ det första chat-programmet som fanns. Jag minns att vi använde något som hette IRC i gymnasiet när Internet var alldeles nyfött. Visste inte att det protokollet fortfarande användes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MERapelsin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 IRC...? Var inte det typ det första chat-programmet som fanns. Jag minns att vi använde något som hette IRC i gymnasiet när Internet var alldeles nyfött. Visste inte att det protokollet fortfarande användes. Stor trafik ännu, dock inte samma som under dom gyllende åren. Brukar kolla in q-net och efnet ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lundberg Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Colloquy är faktiskt riktigt bra, och macigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StevenHyde Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Finns bara en klient för OS X och det är macirssi, resten är riktigt dåliga. tyvärr så suger ju macirssi också.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MERapelsin Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 tyvärr så suger ju macirssi också.. Varför det? För avancerat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StevenHyde Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Varför det? För avancerat? Nej för få inställningsmöjligheter jämfört med andra win script's Link to comment Share on other sites More sharing options...
iLantz Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 macirssi är min favorit än så länge, fastnade aldrig för Colloquy Link to comment Share on other sites More sharing options...
lar-sode Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Ja direkt från träsket open source som är värdelöst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jisuo Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Använder IRC för att snacka med kompisar på efnet, så behövs inte mer än Colloquy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.