Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har du husdjur?

CyberPet

76 members have voted

1. 1. Har du husdjur?

• Ja, katt
      20
    • Ja, hund
      10
    • Ja, marsvin/hamster
      3
    • Ja, kanin
      2
    • Ja, häst
      1
    • Ja, kräldjur
      1
    • Jag är bonde och har massor med djur!
      1
    • Nej!
      14
    • Mjae, räknas dammråttor?
      13
    • Ja, fast inget av ovanstående (jag berättar)
      7

Recommended Posts

Vi har ju många hästtrådar här, så jag förutsätter att många gillar djur. Så jag tänkte höra hur många som har hudsjur (eller inte).

Om ni har husdjur, varför? Hur många? Några roliga historer om hudsdjuret/djuren?

Om ni inte har husdjur, varför? Allergisk? Har inte tid? Gillar inte?

• Replies 120
  • Created
  • Last Reply

jag har haft katt i nästan hela mitt liv! just nu är jag kattfri/kattlös.

Min mormors katt är helt grott-tokig... Har hoppat ut från fjärde våning tre gånger!!! (w00t)

Det skumma är att den aldrig slår sig!!!

Barnen har två kaniner. En heter Stampe och en heter Lakrits Jansson. Näst äldsta grabben har en majsorm som börjar bli lång och heter Reine. Sen har vi en liiiiiiiten hamster som är så söt så söt och heter Vallmo.... :blush:

Vi hade en liten mus i källaren i vinter som bar riskorn från matkällaren till andra änden i huset in i en garderob och byggde upp ett lager på nästan ett halvt kilo i en sko. Inte ETT korn tappade han/hon men man såg en och annan musprupp efter vägen!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Själv vill jag inte ha husdjur och äldsta sonen är allergisk.... Frun suktar efter en katt men så länge grabben är allergisk går det inte.... mej kvittar det för jag har ju min MAC!!!!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t) Den har ju en MUS....!!!! :angel:

Har haft många hudsjur i mina dagar, mest katter. Nu väntar vi på en kattunge som kommer om 6.5 vecka. En siames. (väldigt söt).

Roligaste djuret var nog vår hund, Lappis, som var dödsrädd för brevbäraren (men älskade cyklar så det var med skräckblandad förtjusning han jagade brevbäraren längsmed vägen). Dessutom var han rädd för stenar. Han trodde nämligen en igelkott var en sten och skulle bära omkring "stenen" som han alltid gjort, men si det gick inte, för "stacks". Sedan dess gillade han inte stora stenar - eller igelkottar. (w00t)

Vi hade en liten mus i källaren i vinter som bar riskorn från matkällaren till andra änden i huset in i en garderob och byggde upp ett lager på nästan ett halvt kilo i en sko.

Finurliga små djur!!! :o

Jag har hatat hundar men mina föräldrar skaffade en när jag hade flyttat för länge sedan. ( :blink: ) Nåja. De skaffade en Whippet (eller hur det stavas...) och den varken luktade, hårade, dreglade, skällde eller käkade möbler.

whippet-2.jpg

Den gjorde att jag accepterar hundar.

Jag har hatat hundar men mina föräldrar skaffade en när jag hade flyttat för länge sedan. ( :blink: ) Nåja. De skaffade en Whippet (eller hur det stavas...) och den varken luktade, hårade, dreglade, skällde eller käkade möbler.

whippet-2.jpg

Den gjorde att jag accepterar hundar.

http://home1.catvmics.ne.jp/~angel/dogbook...0/whippet-2.jpg

Hmmm... länken funkade inte för mig som bild, provade klistra in länken på bilden, då funkade det. Fin hund!

Tur att du gillade hunden, annnars kunde du ju blivit lite stött om mamma och pappa skaffade hund så du inte skulle lockas flytta hem igen.

De enda djur jag har svårt för är spindlar och ormar. Har en panisk skräck för ormar och får en jätteångestattack när jag är i samma rum som en orm, även om den ligger tryggt i sitt terrarirum. Vet inte varför jag har sån rädsla för dem?

Tur att du gillade hunden, annnars kunde du ju blivit lite stött om mamma och pappa skaffade hund så du inte skulle lockas flytta hem igen.

De enda djur jag har svårt för är spindlar och ormar. Har en panisk skräck för ormar och får en jätteångestattack när jag är i samma rum som en orm, även om den ligger tryggt i sitt terrarirum. Vet inte varför jag har sån rädsla för dem?

Utbytt mot en hund... hur ska man tolka det????? <_<

Djurskräck går att bota. Det är ju trist att reagera som du beskriver.... :( ... Ormar är torra och fina och just majsormen är lugn och snäll och ställer inte till nåt bus. Fast jag är inte direkt förtjust i ormar... bara jag slipper hålla på med den så får grabben ha den ... Den går snålt, en mus i månaden räcker.... (w00t)

Jag hade en gång en fjärrkontroll som hette Evert. HAHAHAHa jagtrorjagdöööööööörrrrrrrrr...... (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Jag hade en gång en fjärrkontroll som hette Evert. HAHAHAHa jagtrorjagdöööööööörrrrrrrrr...... (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)

Du tar död på mig också!!!!!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Vill inte trampa på några tår nu, men jag hatar husdjur. Det kvittar nästan vad det är.

Det enda jag möjligen kan tycka är ok är akvariefiskar.

Fan vet hur man ska kunna hitta en flicka nån gång, för hund- eller kattägare verkar det gå tretton på dussinet...

Det är en kombination av djurs allmänna oberäknelighet, deras bristande hygien och risken för allergiska reaktioner hos eventuella gäster.

Akvariefiskar klarar sig i alla tre fall, så därför kan jag acceptera dem.

Boskap stör jag mig dock inte på, bara de är separerade från hemmet.

Sen tycker jag extra illa om alla oansvariga hundägare som inte fattar vad deras hundar kan ställa till med.

Jag ser ofta stora schäfrar som rastas av små barn. De väger, många gånger, mindre än hunden.

Hur kan nån inbilla sig att de ska kunna hålla ordning på hunden om den får spel? Va?

Idiotiskt!

Nä, jag tycker att hundar som rastas inte borde få väga mer än ca 1/3 av "rastarens" vikt och att de måste vara kopplade vid alla tillfällen utanför bostaden.

Jag hade en gång en fjärrkontroll som hette Evert. HAHAHAHa jagtrorjagdöööööööörrrrrrrrr...... (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)

Tack Axelman, nu kommer jag skratta mig till sömns!!! :lol:

Varför inte "Tevert"? :D:lol::D:lol:

He he

Det här med fjärrkontroller kommer vi nog drömma om...

Vill inte trampa på några tår nu, men jag hatar husdjur. Det kvittar nästan vad det är.

Det enda jag möjligen kan tycka är ok är akvariefiskar.

Inte trampar du någon på tårna bara för att du inte gillar husdjur! (fanns ju "nej" som alternativ). Man får faktiskt tycka tvärtom. :D

Vandrande pinnar är annars lustiga djur, ganska allergifria och kräver inte så mycket. Hade en kompis som hade såna, men hans flickvän tyckte de var äckliga så hon kastade ut dem... han blev jätteförtvivlad och sprang ut för att leta reda på dem igen, men det var svårt att hitta, för precis utanför balkongen där hon kastat ut de små pinnarna fanns en nyss avverkad grenhög från ett träd. Stackars vandrande pinnar, de frös nog ihjäl. <_<

Stackarn!

Vi delar en fobi. Jag klarar inte av spindlar. Inte de större typerna i alla fall.

Små spindlar på 1-3 mm har jag inga problem med. Inga andra insekter heller.

Myror och gråsuggor stör mig inte, trots att de kryper runt benen på en på sommaren.

Husspindlarna är en annan sak. De är snabba som skam och älskar att irritera mig på nätterna.

En sommar för ca 5-7 år sen hade jag i snitt mer än en spindel i rummet per natt. Då ska ni veta att jag fick farsan till att knusa dem...

Därefter köpte vi tätningslister till dörrarna (en går till garaget) och sprutade skum in i glipor mellan innertaket och väggarna.

Nu handlar det om kanske en stor spindel i månaden.

Sen finns det roliga spindlar också.

På altanen hade vi förr mikrospindlar som var knallröda. Nästan åt orange.

Kanske en millimeter tvärsöver, med benen inräknade. De var nästan som små tuschprickar som rörde sig!

Joakim Ågren

Hej!

Du har glömt fåglar och Akvariefiskar som alternativ bla!.

Äger 2 hundar,3 fåglar och 30 akvariefiskar.

Har genom livet i min familj haft totalt:

4 akvarier med totalt 200 Akvariefiskar,6 fåglar,2 Hundar, 1 marsvin, 1 kanin, och 1 Mus

1 st Beo stare som jag har lärt en massa sjuka ljud och ord, det första den snappade var Killing spree ljudet ur Unreal tournament B)

God morgon!! (w00t) När jag var liten hade vi et marsvin som hette Chico. Det förljde med oss på semester en gång. När vi tog in på vandrarhemmet var djur förbjudna så vi smugglade in hela buren. Det var jättespännande när man var 7 år och rosig på kind.... :blush: Den stackarn dog av lunginflammation något år senare.... marsvin är ena knepiga djur... :lol:

Lillbrossan hade en gång en vandrande pinne. När han skulle berätta det kom han farande:

-Kolla, vet du vad han heter???

-Njae...

-De är ju tvåkönade så han får heta Åsa-Nisse.........

(w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Vi hade akvariefiskar när jag var liten. Men det gick aldrig bra för de dog oftast ett kort tag efter anskaffandet...

:unsure:

1 st Beo stare som jag har lärt en massa sjuka ljud och ord, det första den snappade var Killing spree ljudet ur Unreal tournament  B)

Jag vill ha en Beo stare de är balla Kräver väl en ganska stor bur??

Börjar bli förbannad på katten. Han har börjat pissa på "fel" ställen. Fastän vi sköter kattlådan.

Kanske dags att knipsa bollarna ?

Det sägs ju att katter är smidiga djur... mina föräldrar hade en katt som klampade med tassarna när han gick inne... Hans mor rörde sig ljudlöst och graciöst medan han kunde leka bowlingklot om han hoppade upp på en fönsterbräda eller diskbänk eller nåt annat olämpligt.....

Ofta låg han på gatan på somrarna för asfalten var varm å go. Han sket i bilar så de fick väja undan. En grannflicka i 12-års åldern brukade förbara sig över kattstackaren och bära (= släpa... ) in honom på vår gård när hon såg honom. Som tack gick han genast ut och lade sig på gatan så fort hon hade gått!!! Men han gick alltid med mor till affären och satt utanför och väntade på henne. Sen gick de hem tillsammans....

(w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...