Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern HD -> Intern HD


zigge83

Rekommendera Poster

Även om jag inte ens fyllt upp hälften av HD utrymmet ännu så funderar jag redan på att uppgradera hårddisken, det går snabbt åt. Är sugen på att köpa en Western Digital My Passport Essential 500GB och sätta in den disken i macbooken och sedan använda min gamla i skalet. Ska det vara några problem med det? Går smärtfritt att öppna upp skalet? Disken som sitter i passar i macbook? Låter disken mer än den som sitter i vid köp? (macbook aluminium)

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag hade gjort tvärtom, köpt en lös disk som jag vet passar i datorn och ett tomt chassi att stoppa den gamla disken i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gjort tvärtom, köpt en lös disk som jag vet passar i datorn och ett tomt chassi att stoppa den gamla disken i.

Ja det borde ju bli billigare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag inte ens fyllt upp hälften av HD utrymmet ännu så funderar jag redan på att uppgradera hårddisken, det går snabbt åt. Är sugen på att köpa en Western Digital My Passport Essential 500GB och sätta in den disken i macbooken och sedan använda min gamla i skalet. Ska det vara några problem med det? Går smärtfritt att öppna upp skalet? Disken som sitter i passar i macbook? Låter disken mer än den som sitter i vid köp? (macbook aluminium)

 

Tack

 

Du är väll medveten om att 2.5"diskarna på 500GB endast snurrar 5400rpm?

Eller har det kommit en ny som jag missat? :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gjort tvärtom, köpt en lös disk som jag vet passar i datorn och ett tomt chassi att stoppa den gamla disken i.

 

Tips på tomma chassi? :)

 

Du är väll medveten om att 2.5"diskarna på 500GB endast snurrar 5400rpm?

Eller har det kommit en ny som jag missat? :bultandehjarta:

 

Som standard sitter det väl 5400 i en macbook alu så det ska väl inte bli någon mindre prestanda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på tomma chassi? :)

 

Jag hittar inte det chassi jag köpte, det är något år sedan.

Eller så minns jag fel på stället jag köpte chassi och disk från…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...