Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leveranstid halebop


cederlallen

Rekommendera Poster

cederlallen

Hur lång leveranstid har ni haft från halebop, jag beställde i söndags och får aldrig besked om kolli-nr, de hänvisar bara till imorgon varje dag, det skulle ta två dagar men den är fortfarande inte skickad.

 

Tar det längre tid att få luren när man porterar numret? Eller skickar dom den lika snabbt, bara att man får vänta på att sim-kortet skall fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde i fredags, i går kom kollinr med epost och idag ligger paketet på

posten redo för avhämtning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligtvis tar det längre tid än två dagar om du måste godkänna flytt av nummer, återsända påskrivet kontrakt osv. (Eller det kanske sker med e-leg.?)

Telia tar ju som referens ungefär två veckor på sig. 8 arbetsdagar. Vet inte hur sammakopplade telia och halebop är när det kommer till leveranser dock...

 

EDIT: oj, tokpelle var snabbare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

beställde i fredags, jag ska hämta paketet i eftermiddag.

Nummret kommer portas den 30e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som köpt iPhone med halebop?

jag hämtade ut min för en timme sen, aktiverade via itunes osv...

men abbonemanget verkar inte vara aktivt=/ är det bara mitt som är så

eller tar det tid innan det kommer igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det borde ju funka från start :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, sjukt trist att inte kunna köra den nu när den ligger här på skrivbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
japp, sjukt trist att inte kunna köra den nu när den ligger här på skrivbordet...

 

Inte lättare ringa Halebop och få klarhet i vad som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Har du portat numret eller är det ett nytt nummer?

Om det portas så ska du ha fått ett brev där det står from när numret fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
Hur lång leveranstid har ni haft från halebop, jag beställde i söndags och får aldrig besked om kolli-nr, de hänvisar bara till imorgon varje dag, det skulle ta två dagar men den är fortfarande inte skickad.

 

Tar det längre tid att få luren när man porterar numret? Eller skickar dom den lika snabbt, bara att man får vänta på att sim-kortet skall fungera?

 

Jag beställde i fredags och idag hämtade jag ut paketet. Har suttit och pillat sen kl 10 imorse :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lättare ringa Halebop och få klarhet i vad som gäller?

 

 

haha, ja tänk om det vore så väl ändå... det går INTE att ringa till halebop!

 

nä inget nr som skall porteras in på abb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Det låter ju kanon, fick kolli-nr idag så då kan man väl förhoppningsvis hämta den imorgon, tyvärr hittar man inte paketet på postens hemsida än.

 

Vet ni hur det funkar vid portering, kan man använda luren med det nya kortet innan porteringen gått igenom? Till annat än att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Det låter ju kanon, fick kolli-nr idag så då kan man väl förhoppningsvis hämta den imorgon, tyvärr hittar man inte paketet på postens hemsida än.

 

Vet ni hur det funkar vid portering, kan man använda luren med det nya kortet innan porteringen gått igenom? Till annat än att ringa.

 

Det kommer dyka upp på deras sida imorgon bitti när det nästan är framme hos dig.

 

Du kan använda den till allt utom saker som kräver acces till nätverk. du kan dock använda wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
haha, ja tänk om det vore så väl ändå... det går INTE att ringa till halebop!

 

nä inget nr som skall porteras in på abb...

 

Åfan, där lärde man sig något nytt, det var det jävligaste. Aja lågprisföretag som Halebop är vill dom väl tjäna in på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen
Det kommer dyka upp på deras sida imorgon bitti när det nästan är framme hos dig.

 

Du kan använda den till allt utom saker som kräver acces till nätverk. du kan dock använda wifi.

 

Kanon, man längtar en del :lol:

 

 

Åfan, där lärde man sig något nytt, det var det jävligaste. Aja lågprisföretag som Halebop är vill dom väl tjäna in på något.

 

 

Själv får jag ändå säga att jag tycker att det är kanon att få ett såpass mycket billigare abonemang (jämfört med telia) med den enda nackdelen att man inte kan ringa till supporten. Jag har haft telia i flera år utan att behövt ringa supporten en enda gång, då kan man ju tycka att det är onödigt att betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du teliakort som portas till halebop så behöver du inte vänta på nytt kort, det brukar funka :) Vet inte hur det är att porta mellan andra.

 

Väldigt skumt att ditt kort inte funkar, dom har väl glömt aktivera det. bara maila och vänta några dagar tills supporten tar sig tid att kolla upp det :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Då fick man luren idag då, insåg dock när jag kom hem att jag hade fått en AVI som verkar vara någon form av kontrakt som måste skickas in, hämtade ut den med enbart kolli-nr, vet ni hur detta ligger till?

 

Något sim-kort har man inte fått så man verkar inte kunna göra något med luren?

 

Det är väl inte så att telia-sim-kortet skall användas? Jag har ju fortfarande telia som angiven operatör i den gamla luren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Då fick man luren idag då, insåg dock när jag kom hem att jag hade fått en AVI som verkar vara någon form av kontrakt som måste skickas in, hämtade ut den med enbart kolli-nr, vet ni hur detta ligger till?

 

Något sim-kort har man inte fått så man verkar inte kunna göra något med luren?

 

Det är väl inte så att telia-sim-kortet skall användas? Jag har ju fortfarande telia som angiven operatör i den gamla luren?

 

Hum... du ska inte kunna hämta ut paketet utan just det AVIt. eftersom det skickas med avtalspaket så ska inte posten lämna ut den.

AVIt måste skrivas under på två ställen ett ställe som kvitterar paketet och ett ställe där du godkänner avtalet med Halebop, posten skickar sen avtalet till Halebop och då först har ni ingåt ett avtal.

 

Just nu har du inte godkänt avtalet med Halebop vilket innebär att affären inte är slutförd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Intressant, då är det bara att knalla bort med avtalet då...

 

Vet ni hur det funkar med sim-korten, blir det till att invänta ett nytt simkort innan man kan använda luren, just nu kommer man ju bara till nödläge och kan inte aktivera den i itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Intressant, då är det bara att knalla bort med avtalet då...

 

Vet ni hur det funkar med sim-korten, blir det till att invänta ett nytt simkort innan man kan använda luren, just nu kommer man ju bara till nödläge och kan inte aktivera den i itunes.

 

Du borde fått ett nytt kort i ett kuvert med kartongen... Eller om det kom för sig... ... hum kommer inte riktigt ihåg det var ju faktiskt i går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Det står i deras "Kom igång beskrivning" att det skickas separat, men då kan man ju tycka att det borde vara här, det borde vara lättare att få iväg ett sim-kort än en telefon.

 

Sjukt tråkigt att ha luren liggandes i lådan och inte kunna göra något med den.

 

Inte heller har man fått någon info om hur eller när porteringen av mitt nummer gått igenom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen
har du teliakort som portas till halebop så behöver du inte vänta på nytt kort, det brukar funka :) Vet inte hur det är att porta mellan andra.

 

 

Är det någon annan som har erfarenhet av detta, jag har som sagt telia, men i min nuvarande lur står det fortfarande telia som operatör och någon info om hur den eventuella porteringen kommer att ske har jag inte fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar sj på att beställa men vet att mitt gamla abo ligger på min far o undrar ifall dom kommer godkänna det.

 

Förstår int eheller att man måste beställa för att kolla upp det. Jag kommer ju inte betala 4000 o sedan inte få en telefon ifall ni förstår. Vill ju veta.

 

Har comviq sedan innan o bindningstiden har gått ut men som sagt står nog på min far.

 

Ifall allt går igenom kan man fortfarande använda sitt gamla nr tills portningen går igenom. tacksam för snabbt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar sj på att beställa men vet att mitt gamla abo ligger på min far o undrar ifall dom kommer godkänna det.

 

Förstår int eheller att man måste beställa för att kolla upp det. Jag kommer ju inte betala 4000 o sedan inte få en telefon ifall ni förstår. Vill ju veta.

 

Har comviq sedan innan o bindningstiden har gått ut men som sagt står nog på min far.

 

Ifall allt går igenom kan man fortfarande använda sitt gamla nr tills portningen går igenom. tacksam för snabbt svar

 

Jag beställde en från telia med överflytt av nummer från tele2. Det blev godkänt utan konstigheter men jag fick skriva på en fullmakt som telia skickade ut där jag godkände flytten från tele2 till telia.

 

Jag antar här att din far måste skriva på den. Antagligen måste det vara han som tecknar sig på det nya abb:et för att allt ska löpa problemfritt men det får du fråga telia om. Numret fungerar fram till portningen och jag tror att telias nya simkort (som jag redan fått) också fungerar men med vissa begränsningar fram tills dess att portningen sker, därefter är portningen "fullbordad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en från telia med överflytt av nummer från tele2. Det blev godkänt utan konstigheter men jag fick skriva på en fullmakt som telia skickade ut där jag godkände flytten från tele2 till telia.

 

Jag antar här att din far måste skriva på den. Antagligen måste det vara han som tecknar sig på det nya abb:et för att allt ska löpa problemfritt men det får du fråga telia om. Numret fungerar fram till portningen och jag tror att telias nya simkort (som jag redan fått) också fungerar men med vissa begränsningar fram tills dess att portningen sker.

 

Det var det jag var rädd för aja då får man lägga beställningen senare istället. Fasiken också men tack för snabbt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...