Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glapp - ljudutgång


mats-

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag använder både optiska och analoga ljudkablar när jag ska spela upp ljud med min macbook alu, beroende på vilket högtalarsystem jag ska använda.

 

När jag använder optisk kabel så fungerar allting klanderfritt, men när jag använder vanlig 3.5mm kontakt för analogt ljud så glappar kontakten vid minsta beröring, och ljudet går till de interna högtalarna istället.

 

Inte för att någon här på forumet kan göra något åt saken, men det vore "kul" och veta om några mer som äger en macbook alu upplever samma i-landsproblem :rolleyes:

 

Så hur fungerar era ljudutgångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare.. jag använder också MB aluminium och de hände mig för en vecka sedan så att jag ej kunde lyssna utav datorns egna högtalare.. och ljututgången som har 3,5 mm, när ja lägger in mina hörlurar i dom och sedan tar ut som så är det en röd diod som lyser och de gjorde så det blev spärrat ljud.. kunde inte höja, sänka eller något det var blockerat.. blev vansinig efter som att ja skulle resa morgonen efter den händelsen och behövde verkligen datorn, men lekte lite med datorns ljudutgång genom att köra in mina hörlurar in och ut massa gånger och till slut så kunde jag använda mig utav datorns ljud.. men ringde till apple och dom sa att det är fel på kortet.. den måste bytas ut.. men får vänta tills de händer en gång till sedan så byter jag ut den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå. Ja det låter ju som ett allvarligare problem än det jag har.

 

Ett glapp kan man liksom leva med men hur irriterad blir man inte? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha det är frågan, hur irriterad blir man inte :P men vad fan ska man göra bara att gott göra alla åtgärder, inget annat man kan göra https://forum.macworld.se/style_images/1/fo...icons/icon5.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...