Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tråden där vi tillåts skratta åt Win/MS-gränssnittet.

daphox

Recommended Posts

Jag kan inte skratta åt det, jag blir mest bara irriterad. Men jag gör ett försök: - Ha.

Hahahaha! *med eftertryck*

Sedan många år sparar jag alltid (och skrattar åt senare) dialogrutor med typisk MS-logik. Här är en av favoriterna, som dök upp när jag ville avbryta en diskformatering:

Hav medlidande med alla stackars ovana satar med digitalfobi ("medelålders normalsvenskar") som tvingas ta ställning till liknande dialogrutor...

På tal om dumma dialogrutor så har jag en att dela med mig utav! Den finns inte på bild då den datorn sedan länge är död och begraven. Men på dialogrutan kunde man läsa följande:

ERROR: no error!

Den tycker jag var festlig!

Efter en snabb googling kunde jag hitta en liknande dialogruta!

error.jpg

Bidragen ovan är samtliga av den arten att man får svårt att hålla sej för skratt. Men man kan faktiskt fundera på allvar över varför de skriver såna här meddelanden.

Bidragen ovan är samtliga av den arten att man får svårt att hålla sej för skratt. Men man kan faktiskt fundera på allvar över varför de skriver såna här meddelanden.

Jo, precis! Personligen så tror jag att mitt bidrag är ett panikartat sätt för Windows att säga åt mig att jag bör spara allting på en gång, det flyter på utan problem, så det är någonting allvarligt som hänt!

Ja, man kan ju fundera på om de är autogenererade meningar från någon översättningsmaskin... Här är ett annat meddelande som dök upp när jag stoppade in ett usbminne. Man undrar ju stilla om man ska vända minnet på längden eller tvären..? Eller kanske menar de att man ska vända på hela datorn?

Varför ska man alltid vara elak och skratta åt dem som är "inte fullt lika bra"? :behave::ermm: Mobbningsfasoner

... Men dessa mystiska varningar är däremot fruktansvärt roliga! ;)

Ja, då besvarade du ju själv ditt förra inlägg... :) Det är ju precis sånt där vi skrattar åt...

Här är ett klipp från Grotesko som jag tycker är passande i sammanhanget, även om det kanske ligger en del osanning i det...

får inte till det här att klistra in videon direkt i tråden... testar här under..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...