Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Sänder data Lååångsamt!


VictorQuick

Rekommendera Poster

VictorQuick

tjenare, det råkar vara så att när jag sitter vid t ex messenger och ska skicka ett meddelande till någon till exempel min flickvän (som sitter vid en PC) så kan jag se att det tar mer än 3 sekunder innan hon får mitt meddelande, men om hon skickar till mig kommer det fram med en gång, och bilder är inte ens att tänka på! skickar jag en bild så tar det flera minuter och ibland avbryts det. men om hon skickar samma bild till mig går det på några sekunder. Är detta typiskt mellan Mac-PC? eller är det något som går att fixa i någon inställning? Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att filöverföringen går långsamt beror på att macversionen av MSN inte skickar filen direkt till mottagaren utan att filöverföringen går via Microsofts servrar. Detta gör att farten blir riktigt dåligt. Den enda MSN-klienten som jag vet inte beter sig på detta sätt är aMSN, nu suger aMSN på i stort sett allt annat så jag skulle inte rekommendera den om du inte absolut behöver snabb filöverföring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är som sakt inte mac som skickar data sakta utan microsoft som vill att de skickas till deras server i usa och tillbaka.

 

om du vill jämföra skickande av data i stort så kan du testa på www.bredbandskollen.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen i fallet att skicka bilder så går ju detta under att skicka filer vilket går absolut skitdåligt och aströgt oavsett om du kör MSN på PC, Mac, Linux, whatever. MSN är inte till för att skicka filer, om du inte har extremt mycket tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen i fallet att skicka bilder så går ju detta under att skicka filer vilket går absolut skitdåligt och aströgt oavsett om du kör MSN på PC, Mac, Linux, whatever. MSN är inte till för att skicka filer, om du inte har extremt mycket tålamod.

 

Ah fast skickar man enstaka bilder så ska man ha väldigt bråttom om man inte orkar vänta de sekundrarna de tar att skicka en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...