Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Video ut för att visa annat än film


MrGarvin

Rekommendera Poster

Hej!

 

En sak som vi har försökt få klarhet i här på jobbet är huruvida det går att visa presentationer, PDF:er och andra filer som man har på sin iPhone via videoutgången. Vi köpte en miniprojektor som var iPhonekompatibel...och det är den ju, när det gäller film och bildspel, men icke för något annat på telefonen. Finns det verkligen inget sätt att komma runt det här och få iPhone att bli en användbar produkt när man är på resa och vill visa något annat än film eller foton på en skärm?

 

Jag vet att det finns en möjlighet när man har utvecklingskitet (så som de visar program på föredragen från Apple), men det är ju inte aktuellt för våra vanliga "användare".

 

Någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man jailbreakar kan man få ut menyer och allt. Men jag tror Apples tanke är att man ska köra föredraget som en film, vilket jag inte riktigt tycker om då man måste tidstajma eller stoppa/spela hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TVOut i Cydia är utmärkt för det syftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är synd att de inte tar företags-/utbildningsbehov på allvar. Att kunna visa ett föredrag där man enkelt kan backa tillbaka och/eller hoppa borde väl vara minimum? Särskilt när förhandsvisningsprogrammet fungerar så bra som det gör i telefonen. Varför denna begränsning med vad som visas UT från telefonen? Är det tekniskt eller ännu en idiotisk policy?

Jailbreak är nog inte aktuellt på universitetets utrustning ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju att hoppa och spola tillbaka i videos! likaså pausa.

 

men håller med om idiotiskt och ja det är bara en "policy"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...