Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail från iPhone?


Flatpitch

Rekommendera Poster

Hejsan!

Finns det någon som vet hur jag kan få min mail till att funka från min nya Iphone? Jag har synkat med min Macbook och det funkar med at hämta men inte att sända mails! Jag har inte ändrat något efter synknkingen och det funkar fint i Macbooken!

 

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man synca kontot till iphonen?

 

Tror det bara är kontakter som man kan synca.

 

Vilket mailprogram använder du? Alla stöds inte i iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj

 

Vad har du för mailoperatör?

Kör du Pop eller Imap?

Vilka inställningar har du på iPhonen samt hur ser inställningarna ut på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag använder entourage! Mail operatör är Tele2 och det är pop.

 

Mvh/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du även tele2 som tele-operatör till din iphone? har du tex telia så kan det vara så att du får använda telias för utgående epost. och om du kopplar upp dig på ett trådlöstnätverk som är kopplat till bredbandsbolaget får du använda deras server för utgående post etc.

 

det här tråkiga med olika smtp för utgående mail är en grej de har för att man inte lika lätt ska skicka skräppost från hackade datorer och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tele2 som operatör av mitt bredband och fastnät telefoni men telia på min iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki. funkar det att skicka mail om du är uppkopplad trådlöst mot ditt tele2 bredband?

i papperna du fick av telia så ska det står utgående epost inställningarna när du är uppkopplad via telenätet.

har ingen iphone själv så jag vet inte vad det är för server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du telia som operatör så ska du ha mailout.telia.com för utgående e-post inställt på din telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd SSL så slipper du använda operatörens SMTP. Skippa pop om du kan och kör imap istället. Det är mycket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Carolinekling

Jag har stora problem med att skicka mail från min iphone 4.

Jag använder smtp.bredband.net som primär server och smtp.euromail.se (Telenor som operatör) som "extra" server.

SSL-porten är 465.

Jag har frågat BBB om det här, men får bara till svar att det är dessa servrar jag ska använda.

Jag kan dessutom inte vara inne på mailen på datorn samtidigt som jag mailen igång på telefonen. Fick svar från BBB att jag skulle använda imap.bredband.net istället för pop som ingående server, men det fungerar ändå inte. Har provat att ändra både på datorn och i telefonen.

Har varit inne på varenda forum jag kan hitta men ingen verkar ha samma problem, vad i h*****e är det jag gör för fel? Snälla hjälp mig, riktigt frustrerande att inte kunna svara på mail...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stora problem med att skicka mail från min iphone 4.

Jag använder smtp.bredband.net som primär server och smtp.euromail.se (Telenor som operatör) som "extra" server.

SSL-porten är 465.

Jag har frågat BBB om det här, men får bara till svar att det är dessa servrar jag ska använda.

Jag kan dessutom inte vara inne på mailen på datorn samtidigt som jag mailen igång på telefonen. Fick svar från BBB att jag skulle använda imap.bredband.net istället för pop som ingående server, men det fungerar ändå inte. Har provat att ändra både på datorn och i telefonen.

Har varit inne på varenda forum jag kan hitta men ingen verkar ha samma problem, vad i h*****e är det jag gör för fel? Snälla hjälp mig, riktigt frustrerande att inte kunna svara på mail...

 

Kör du IMAP både på telefonen och datorn, så kan inte datorn vara igång samtidigt som du vill kolla mailen på telefonen, då lyckas du inte logga in. Du kan bara vara ansluten med en inloggad enhet åt gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du IMAP både på telefonen och datorn, så kan inte datorn vara igång samtidigt som du vill kolla mailen på telefonen, då lyckas du inte logga in. Du kan bara vara ansluten med en inloggad enhet åt gången./quote]

Jag kör imap mot Telia på dator och iphone samtigigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POP-protokollet tillåter bara en enhet inne åt gången.

Om man har en flera enheter som kollar POP-mejlen samtidigt så fungerar det inte.

Däremot klarar IMAP av det.

Detta innebär att om man vill ha mejl både i telefonen och i datorn, så är det IMAP man ska köra och inte POP. Kör man POP ber man om problem.

 

Hur man ställer in IMAP beror på ens leverantör av e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...