Flatpitch Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hejsan! Finns det någon som vet hur jag kan få min mail till att funka från min nya Iphone? Jag har synkat med min Macbook och det funkar med at hämta men inte att sända mails! Jag har inte ändrat något efter synknkingen och det funkar fint i Macbooken! Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsbyn Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Kan man synca kontot till iphonen? Tror det bara är kontakter som man kan synca. Vilket mailprogram använder du? Alla stöds inte i iphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappe Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Kolla så du har rätt utgående server beroende på operatör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Ojojoj Vad har du för mailoperatör? Kör du Pop eller Imap? Vilka inställningar har du på iPhonen samt hur ser inställningarna ut på datorn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flatpitch Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Hej! Jag använder entourage! Mail operatör är Tele2 och det är pop. Mvh/Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 har du även tele2 som tele-operatör till din iphone? har du tex telia så kan det vara så att du får använda telias för utgående epost. och om du kopplar upp dig på ett trådlöstnätverk som är kopplat till bredbandsbolaget får du använda deras server för utgående post etc. det här tråkiga med olika smtp för utgående mail är en grej de har för att man inte lika lätt ska skicka skräppost från hackade datorer och liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flatpitch Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Jag har tele2 som operatör av mitt bredband och fastnät telefoni men telia på min iphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 oki. funkar det att skicka mail om du är uppkopplad trådlöst mot ditt tele2 bredband? i papperna du fick av telia så ska det står utgående epost inställningarna när du är uppkopplad via telenätet. har ingen iphone själv så jag vet inte vad det är för server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lashis Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Har du telia som operatör så ska du ha mailout.telia.com för utgående e-post inställt på din telefon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 använd SSL så slipper du använda operatörens SMTP. Skippa pop om du kan och kör imap istället. Det är mycket bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carolinekling Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Jag har stora problem med att skicka mail från min iphone 4. Jag använder smtp.bredband.net som primär server och smtp.euromail.se (Telenor som operatör) som "extra" server. SSL-porten är 465. Jag har frågat BBB om det här, men får bara till svar att det är dessa servrar jag ska använda. Jag kan dessutom inte vara inne på mailen på datorn samtidigt som jag mailen igång på telefonen. Fick svar från BBB att jag skulle använda imap.bredband.net istället för pop som ingående server, men det fungerar ändå inte. Har provat att ändra både på datorn och i telefonen. Har varit inne på varenda forum jag kan hitta men ingen verkar ha samma problem, vad i h*****e är det jag gör för fel? Snälla hjälp mig, riktigt frustrerande att inte kunna svara på mail... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jhm Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Jag har stora problem med att skicka mail från min iphone 4. Jag använder smtp.bredband.net som primär server och smtp.euromail.se (Telenor som operatör) som "extra" server. SSL-porten är 465. Jag har frågat BBB om det här, men får bara till svar att det är dessa servrar jag ska använda. Jag kan dessutom inte vara inne på mailen på datorn samtidigt som jag mailen igång på telefonen. Fick svar från BBB att jag skulle använda imap.bredband.net istället för pop som ingående server, men det fungerar ändå inte. Har provat att ändra både på datorn och i telefonen. Har varit inne på varenda forum jag kan hitta men ingen verkar ha samma problem, vad i h*****e är det jag gör för fel? Snälla hjälp mig, riktigt frustrerande att inte kunna svara på mail... Kör du IMAP både på telefonen och datorn, så kan inte datorn vara igång samtidigt som du vill kolla mailen på telefonen, då lyckas du inte logga in. Du kan bara vara ansluten med en inloggad enhet åt gången. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kör du IMAP både på telefonen och datorn, så kan inte datorn vara igång samtidigt som du vill kolla mailen på telefonen, då lyckas du inte logga in. Du kan bara vara ansluten med en inloggad enhet åt gången./quote]Jag kör imap mot Telia på dator och iphone samtigigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 POP-protokollet tillåter bara en enhet inne åt gången. Om man har en flera enheter som kollar POP-mejlen samtidigt så fungerar det inte. Däremot klarar IMAP av det. Detta innebär att om man vill ha mejl både i telefonen och i datorn, så är det IMAP man ska köra och inte POP. Kör man POP ber man om problem. Hur man ställer in IMAP beror på ens leverantör av e-post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.