Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Acrobat Professional 6.0.1


Sundance

Rekommendera Poster

Har problem med att mina filer skapade i Acrobat Distiller 6.0.1 öppnas i programmet Förhandsvisning istället för i Acrobat när jag dubbelklickar på dem. Och i Förhandsvisning syns inte notisar med korrektur... Finns det någon inställning i distillern som gör att man kommer undan detta? Eller måste jag kasta programmet Förhandsvisning (det vill jag helst inte eftersom det är bra vid många andra sammanhang) för att slippa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har typ ett motsatt problem.

Varje gång jag öppnar en pdf så startar hela Acrobat PRO (vilket tar lite tid) istället för att enkelt öppna Förhandsvisning.

Visserligen kan man högerklicka (ctrl+klick) och välja Öppna med > , men det orkar jag injte göra på alla pdfer.

Finns det nån inställning för det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag förösker köra PDF Optimizer bombar (avslutas med den där rutan att lämna rapport till Apple) hela programmet och det i Panther...

 

...har inte kommit på varför ännu.... ngn???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ställa in så att Acrobat öppnar dina pdf-filer. Markera en fil (som vanligtvis öppnas med Förhandsvisning) och välj Visa info (cmd-i). Under avdelningen "Öppna med" kan du välja Acrobat istället och sen finns det en knapp under den popup-menyn som talar om att du kan ändra alla filer som är liknande, att öppna med just det programmet du valt i Popup-menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O!!

VAr det så enkelt....

nu känner jag mig som en riktig noob, jag som tycker jag vet så mycket...

 

Skyller på att det är ett så pass nytt system :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...