Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone från Japan


davve

Rekommendera Poster

Hej!

 

En släkting ska åka till Japan och jag har hört att man kan köpa billiga iPhones där.

Så jag undrar bara:

 

-Hur mycket ungefär kostar dom?

-Hur blir det när man får hem den, kan man ha ett kontantkort eller måste man teckna ett abonnemang?

-Kostar det någonting i tullen?

-Tjänar man överhuvudtaget på att köpa den där ifrån?

-Eller är det någonting annat man måste tänka på?

 

Tack på förhand!

 

/Davve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så behöver man dessutom ett japanskt medborgarskap (pass) eller ett uppehållstillstånd, har för mig att detta tillkom runt 2006... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man behöver en adress i Japan samt id-handling som ska godkännas. Alltid ett meck att köpa mobil i Japan. Du kan glömma det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Orsaken är maffian. De brukade köpa en massa kontantkortstelefoner och ringa med några gånger och sedan slänga bort, för att polisen inte skulle kunna spåra och spana. Därför måste man nu registrera sig för varje telefon och därför måste man ha en bostadsadress och antingen vara medborgare eller ha ett så kallat Alien Registration Card (ID-kort för utlänningar).

 

Dessutom är iPhone inte ens billig där nu när yenen är så dyr.

 

Åker till japan om en vecka, men har inga planer på att skaffa en iPhone där trots att jag teoretiskt sett kommer kunna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på det för ett par veckor sen men det visade sig vara lite komplicerat. De är låsta till softbank och även om du får loss en lur så lönar det sig inte.

 

Däremot kan jag rekommendera annan "obunden" elektronik såsom tv-spelskonsoler och digitalkameror. Ett exempel är nikon D90 som kostar ca 10700-11000 i sverige men 101000Yen (ca 8500kr) i japan med rådande kurs. (exkl. ev. avgifter för växling etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...