Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone utan bidning?


mattem

Rekommendera Poster

http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/iphone-u...ndet-abbonemang

 

Från och med på måndag är det möjligt att köpa iPhone utan att binda abonnemanget. I alla fall om vi får tro Telias kundtjänst. Tidigare har det bara gått att köpa telefonen genom att binda avtalet på 18 eller 24 månader alternativt kontaktkort.

 

Priserna är ej ännu kända men i vilket fall som helst är det onekligen en trevlig kontring (medvetet eller omedvetet) jämfört med Telenors iPhone-abonnemang som knappast är någon solskenshistoria i valfrihet.

 

Tack till Niclas som grävde fram detta till oss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan bindningstid, men den är ju fortfarande låst till telia.

 

Hos Telenor kan du köpa en iphone utan att teckna ett abbonemang/kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan bindningstid, men den är ju fortfarande låst till telia.

 

Hos Telenor kan du köpa en iphone utan att teckna ett abbonemang/kontantkort.

 

Och den är fortfarande låst till Telenor... dessutom kan inte jag hitta information om att den går att köpa utan ett 24 månaders abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den är fortfarande låst till Telenor... dessutom kan inte jag hitta information om att den går att köpa utan ett 24 månaders abonnemang?

Ja, den är som hos telia fortfarande låst till operatören.

Utan abb verkar bara gå att köpa i butik.

 

Internetbutiken har valt att inte sälja den utan abb enligt dom själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias variant utan bindningstid är dock låst ett år, och kan sen låsas upp för 300:-

Då jag redan har ett Teliaabonnemang så är ju priset faktiskt ytterst attraktivt. Synd bara att jag inte är sugen på en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin

Varför inte bara köpa från ebay direkt? Tjänar ju MASSIVA summor pengar, dock inte samma säkerhet men nog så säkert..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara köpa från ebay direkt? Tjänar ju MASSIVA summor pengar, dock inte samma säkerhet men nog så säkert..

 

Skall man köpa en via ebay, så skall det väl vara en italienare, och sett till priserna så verkar det som om Telias senaste bud verkar vara förmånligast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp i Norge hos Netcomm, betala 2 500 NOK för upplåsning = totalt 4 400 NOK (ca 5 500 SEK) för iPhone 8G upplåst och befriad från abonnemang inkl. en månadsavgift för abonnemang. (en månadsavgift måste alltid betalas, även när man vill bli fri från det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Skall man köpa en via ebay, så skall det väl vara en italienare, och sett till priserna så verkar det som om Telias senaste bud verkar vara förmånligast?

 

Nja! ta en titt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja! ta en titt..

 

Om du räknar in portot samt att iPhonen måste skickas till Italien vid eventuella fel, så är "vinsten" försumbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp i Norge hos Netcomm, betala 2 500 NOK för upplåsning = totalt 4 400 NOK (ca 5 500 SEK) för iPhone 8G upplåst och befriad från abonnemang inkl. en månadsavgift för abonnemang. (en månadsavgift måste alltid betalas, även när man vill bli fri från det).

Precis vad jag gjorde i november förra året :borstatanderna:

Men då var kursen ännu lägre, så det blev då ca 5000 för en 16Gb B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Om du räknar in portot samt att iPhonen måste skickas till Italien vid eventuella fel, så är "vinsten" försumbar.

 

Hehe så mycket kostar det inte att frakta en ifååån från random EU land till Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...