Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iomega Prestige 1TB extern hårddisk kronglar


gurkann

Rekommendera Poster

Hej, jag har en Iomega Prestige 1TB extern hårddisk (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=331485). Jag har ändå sedan jag fick den för någon månad sen haft problem med den. Problemen har varit att den låter konstigt när jag göra backup, den har ett upphakande rasslande ljud som låter en stund. Ett annat väldigt störigt problem är att den ibland när man skriver eller läser data, så bara kommer det upp en varningsruta att jag dragit ut disken utan att mata ut den inne i datorn först(det man gör när man drar den till papperskorgen eller högerklickar och väljer mata ut). Hårddisken är fortfarande på och körs efter rutan kommit upp och ikonen försvunnit från skrivbordet.

Någon kanske skulle kunna ge något förslag på vad jag skulle kunna göra?

 

Mvh Gurkann :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

zzZzZzZZZZzzzzZzZZZz, Ingen som vet vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett liknande problem på min WD my book 500gb. Inte det där att den låter, utan det att den kan matas ut helt plötsligt utan att man gjort något. Det stora problemet för mig är att nu kan jag inte komma åt den längre.

Den dyker inte upp i finder på något sätt, och i skivverktyg är partitionen gråmarkerad.

Jag kommer inte åt knapparna för att kontrollera och reparera skivbehörigheterna och om jag kontrollerar eller reparerar skivan säger den att den är felfri.

Om jag försöker lägga den på skrivbordet så får jag en skylt som säger att något är fel och jag ska kontrollera skivan.

Detta hände en gång för ett par månader sedan och då fick jag formatera om disken för att få den att funka, men nu ligger där filer på som jag inte vill bli av med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mesmer den envetne

Se bara till att få den utbytt. vi lever i en tid när trycket på industrin är högt - och kvalitetsbegreppet är inte samma som förr, 30 % av all teknik som säljs är felaktig, byt ut den - genast.

 

dialogruta brukar jag kalla det ni kallar "skylt" förresten - vet inte vad det heter på engelska - nån som vet ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...