Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

JAVA till Mac


Victim

Rekommendera Poster

Lite hjälp : )

 

Försöker att ladda ner ett Bank ID till min MacBook Pro för att det ska fungera måste man ha Java stöd, det står att det ska laddas ner automatiskt när man uppdaterar macen men det funkar inte : (

Har också försökt att ladda ner java själv men funkar inte heller tyvärr, nån som har en lösning.

Vet inte säkert vilken java jag ska ladda ner heller. Har Mac OS X version 10.5.6.

 

//Victim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du har antagligen redan Java 1.6, men av någon anledning vill inte Safari alltid ladda bank id-appleten. Åtminstone inte för mig.

 

Försök med Firefox istället.

 

 

Har du denna?

http://www.apple.com/downloads/macosx/appl...105update3.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker du ladda ner bank id efter kontrstid? det är något konstigt hos dem. typ att de kopplat en server till lampkontakten och stänger av servern varje kväll när de ska gå hem och samma med helg. pröva på måndag dag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag fick det att fungera, vet inte riktigt hur men tack för hjälpen.

vilken tid försökte du. det låter helt galet men jag tror att min teori om att det inte funkar på helgnätter stämmer. när jag och andra misslyckas så har det varit på helger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari betan är dålig på att väcka igång Bank-ID har jag märkt. Firefox fungerar bättre i det fallet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken tid försökte du. det låter helt galet men jag tror att min teori om att det inte funkar på helgnätter stämmer. när jag och andra misslyckas så har det varit på helger.

 

Kan nog stämma för jag fick det att fungera runt 15:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari betan är dålig på att väcka igång Bank-ID har jag märkt. Firefox fungerar bättre i det fallet

 

Det är firefox som jag använder men som sagt nu är problemet löst : )

Tack för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog stämma för jag fick det att fungera runt 15:00

 

alltså det verkar helt sjukt men jag börjar mer och mer tro att min teori stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...