Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes tvångsavslutas när jag spelar upp!?


02simond

Rekommendera Poster

Hej

När jag låter min dator stå på med iTunes öppet utan att spela någon musik på länge så tvångsavslutas iTunes när jag väljer en låt och börjar spela upp den. Är det någon som varit med om något liknande eller vet hur jag kan fixa det?

Vore grymt att få det här löst då det är väldigt störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng dess plistfil, ligger i din Hem-mapps Bibliotek > Preferencer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng dess plistfil, ligger i din Hem-mapps Bibliotek > Preferencer

 

Ok. ska testa detta, tack! Återkommer om någon dag när jag märkt om det funkar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det kan inte vara så att du har uppdaterat till senaste Quicktime-versionen men har en äldre iTunes igång? iTunes är beroende av Quicktime för uppspelning och "Tvångsavslutet" /programkraschen kan bero på någon form av diskrepans mellan de olika versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara så att du har uppdaterat till senaste Quicktime-versionen men har en äldre iTunes igång? iTunes är beroende av Quicktime för uppspelning och "Tvångsavslutet" /programkraschen kan bero på någon form av diskrepans mellan de olika versionerna.

 

Nä båda är fullt uppdaterade. Men jag ror det funkade nu när jag raderade plist. Får se nu några dagar framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt verkar funka. tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu funkar det inte igen. Programmet stängdes av när jag försökte använda itunes efter att ha väckt datorn ur vila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Försök att vänta med att använda iTunes direkt efter väckning. Precis efter uppvaknande befinner sig exempelvis nätverkshantering i Limbo och det är inte säkert iTunes är helt rätt programmerade för de förutsättningarna. Eller så är det så att du upplever en riktig bugg. Så försök sätta problemet i relation till vad du gör. Har du biblioteket på en nätverksdisk? Är du uppkopplad mot en nätradiostation eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...