Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gömma menyraden?


fuckintosh

Rekommendera Poster

Jag har lyckats fippla upp en hjälpruta i excel under menyraden och försökte hitta något sätt att gömma den. Tänkte att det skulle kunna finnas en liknande funktion som för dock. Men det enda jag hittar är att man kan göra den svart och det hjälper ju inte om man vill flytta en ruta som ligger under menyraden.

 

"Med Menushade kan du dölja den. Fast den blir bara svart så då får man köra en svart bakgrund."

 

Nu måste jag installera om office för att fixa det felet (och en del andra lite allvarligare fel). Är det verkligen omöjligt att gömma menyraden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är inte gjord för att gömmas som default.

 

du kanske kan testa att slänga excels preferensfil så att programmet går tillbaka till defaultläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slängt plist men det funkade inte. Det hade varit bra om man kunde gömma menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Version: 2004

> Operating System: Mac OS X 10.4 (Tiger)

> Processor: Power PC

> Somehow, my Help window for Excel is positioned at the extreme top of my

> screen. I cannot access the "close" or "minimize" buttons, nor can I move it

> out of the way. How do I "grab" the window to move it down a little, so I can

> close the darn thing?

> I have Excel 11.5.3 on a Macintosh Powerbook G4 under OS 10.4.11.

 

 

In the directory (Your user name):Library:Preferences:Microsoft, delete the

file Microsoft Component Preferences.

The Help window can be closed with Command-W, but it will reappear at the

same place the next time unless you delete this file.

JL

Mac OS X 10.4.11, Office v.X 10.1.9

 

*#%€& det hjälpte inte heller. Det var nära en lösning. Rutan ploppade just upp när jag jobbade med ett dokument men inte ville spara det och inte stänga heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Ett tips kan vara att öka skärmens upplösning, temporärt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kan vara att öka skärmens upplösning, temporärt...

Provade det tidigare. Funkade tyvärr inte.

 

Undrar om man ska slänga plist och preferences och sedan starta om datorn? Nu har jag bara startat om word och excel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så ska det finnas ett program där man kan cmd-klicka och dra var man vill på valfritt fönster för att flytta runt det bäst man vill, typ som i Enlightenment (annan fönsterhanterare). Kommer dock inte på var jag läste om det till Mac, ska se om jag hittar något. Kan vara en idé att söka efter.

 

EDIT: Verkar ha helt fel och att installera om programmet verkar vara den snabbaste lösningen då det inte tar mer än någon minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då det inte tar mer än någon minut.

Haha, "någon minut". Det tog några minuter att reda ut vad som var fel här på forumet, några minuter att förklara för IT, 30 minuter att ladda hem skärmavbilden, som efter installation (minst 15 minuter) visade sig vara fel och jag fick prata med IT och ladda hem en annan som var rätt. Sedan fixa lite inställningar tog några minuter så minst 2 timmar tog det väl. Det kallar inte jag någon minut. Men nu funkar det stabilt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...