Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

en fråga om G5 & os x & det som följer med G5


Golab

Rekommendera Poster

Hej. det är så jag har bestelt en g5, nu är det så jag undrar kommer den ha alla senaste updateringarna installerade som ex updateringen till flektarna och blue trejen jag har bistelt till den (den blue som är intern ej usb) kommer dom updateringarna finas i datorn eller moste jag updatera skelv?.. sen undrar jag med vilken osx följer med g5 kommer jag få en gammal ver av os x eller den senaste?. sen undrar jag kommer det följa med nåt spel och kanje nåt office packet?.. undrar deta för jag kör vanligt vis pc och när man köper ex en dell så brukar office och lite exstra prog följa med

 

 

//så ni vet är jag dyslectiker :blink::devil::blink::unsure:<_<:(:o:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ny ibook för två mån sedan och då var alla uppdateringar installerade med det senaste systemet . Vad gäller program till, kan man läsa vad som ingår i datorn på applestore.

 

Officepaketet är väl alltid något som man får köpa till? Om man köper en dator hos dell kan man ju konfigurera med eller utan office, XpPro och så. Om du Inte köpt ett paket med Office måste du nog köpa det till.

Pctillverkarna köper nog licencerna till office billigt om de säljs med Windows. Det ger användarna mindre anledning att söka efter nåt annat. De är smarta på Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ny ibook för två mån sedan och då var alla uppdateringar installerade med det senaste systemet . Vad gäller program till, kan man läsa vad som ingår i datorn på applestore.

 

Officepaketet är väl alltid något som man får köpa till? Om man köper en dator hos dell kan man ju konfigurera med eller utan office, XpPro och så. Om du Inte köpt ett paket med Office måste du nog köpa det till.

Pctillverkarna köper nog licencerna till office billigt om de säljs med Windows. Det ger användarna mindre anledning att söka efter nåt annat. De är smarta på Microsoft.

kollade lite på appels sida deta är vad som fuljer med om man kollar på swe ver av sidan

 

 

Program som följer med

Mac OS X 10.3 "Panther", iLife (innehåller iTunes, iPhoto, iMovie och iDVD), FAXstf, ArtDirectors Toolkit, FileMaker Pro Trial, OmniGraffle, OmniOutliner, GraphicConverter,QuickTime, iChat, iCal, iSync, DVD-spelare, Mail, Acrobat Reader, Classic-miljön och Apple utvecklingsverktyg.

 

 

och deta är eng ver

 

Included Software

Mac OS X v 10.3 "Panther", iLife '04 (including iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD and GarageBand), QuickBooks for Mac New User Edition, Zinio Reader, Art Directors Toolkit, Microsoft Office v.X Test Drive, FileMaker Pro Trial, OmniGraffle, OmniOutliner, GraphicConverter, Safari, QuickTime, iChat, iCal, iSync, DVD Player, Mail, EarthLink, Acrobat Reader, Classic environment and Apple Developer Tools

 

 

som du ser är det lite skilnad ex på eng fins det Microsoft Office v.X med men inte på swe ver :-/. kanje är så dom inte bara skriver med office på svenska för dom inte hade plats men det tror jag inte :,-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Included Software

Mac OS X v 10.3 "Panther", iLife '04 (including iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD and GarageBand), QuickBooks for Mac New User Edition, Zinio Reader, Art Directors Toolkit, Microsoft Office v.X Test Drive, FileMaker Pro Trial, OmniGraffle, OmniOutliner, GraphicConverter, Safari, QuickTime, iChat, iCal, iSync, DVD Player, Mail, EarthLink, Acrobat Reader, Classic environment and Apple Developer Tools

 

 

som du ser är det lite skilnad ex på eng fins det Microsoft Office v.X med men inte på swe ver :-/. kanje är så dom inte bara skriver med  office på svenska för dom inte hade plats men det tror jag inte :,-(

Som du oxå ser så är det "Microsoft Office v.X Test Drive" som följer med, alltså ingen fullvärdig licens. Jag skulle tro att man kan likna den vid en demo så att man kan prova lite innan man eventuellt köper paketet.

 

Mig veterligen har Apple aldrig skickat med MS Office "gratis" till någon mac. Däremot följer AppleWorks med de mer konsumentinriktade modellerna eMac, iMac och iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Office kommer inte att ingå.

Du kommer att få senaste OS:et. Eventuellt 10.3.2, men är det bara att köra systemuppdatering så får du 10.3.3.

Inga spel, tyvärr.

 

 

Även om du är dyslektiker så är det inga problem att läsa det du skriver. Keep up the good work :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office finns ju att ladda ned som DEMO på:

 

http://www.microsoft.com/mac/

 

 

Många program finns ju som DEMOs... tidsbundna sådana... eller lightversioner.. Jag äger ju alla program jag använder eller är nyfiken på men jag vet att andra gör på många andra sätt:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu får du köpa Office till extrapris när du beställer dator. Annars rekommenderar jag Apple Works. Nisus Writer är en Wordkiller till kaffepengar. Open Office är ju gratis men ska köras på X11 som ska installeras på OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...